<div dir="ltr">Mno obavam se, ze ono to funguje prave v tech znackovych servisech v CR trochu jinak. Mam par znamych ve znackovem autoservisu a jednou kdyz jsme mirne slavili mi vysvetlili jak se to dela (delalo pred cca 3 lety, pochybuji, ze nastala zmena). Cituji:<div>Vis, my tu makame za minimalni mzdu. Takze kdyz prijede zakaznik na vymenu oleje, tak se toho oleje vypusti/doplni jen polovina. Ta druha polovina mi zustane. Takze kdyz takhle "autorizovane" vymenim olej ve 2 autech, mohu coby melouch (tedy poradne, pro zname) vymenit olej dalsi a prachy za olej mi zustavaji. Nacez se pridal jeho kolega: jo, a uplne nejlepsi jsou auta jako Tuareg (uz nevim s jakym motorem rikal). Ten pry ma 2 olejove filtry, tak se vymeni jen jeden, ten druhy se pouze otre hadrikem aby vypadal zvenku "jako novy" (kdyby se nahodou zakaznik stoura podival) A sef dilny nic nevidi, protoze obcas melouchujeme pro jeho zname...</div><div>A podobnych postupu tam pal bezelo jeste nekolik:(</div><div>Marek<br><div><br></div></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2016-11-18 14:44 GMT+01:00 Petr Labaj <span dir="ltr"><<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank">labaj@volny.cz</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Nechci se nějak zastávat toho technika VW, ale nevytáhne on i ty zbývající 2 litry<br>
třeba nějakou speciální hadičkou a odsávačkou? Pak by byla pravda, že potřebuje<br>
"speciální vybavení" a nakonec i nějaké to know-how.<br>
<br>
Nicméně razím stejnou zásadu jako vy - pokud je to jen trochu možné, tak si vše<br>
opravuji sám, doma i v práci. A pokud přece jen placený servis, tak zásadně<br>
s nějakým předběžným rozpočtem předem.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*********************<br>
<br>
Dne 18.11.2016 v 11:16 Dolansky napsal(a):<span class="im HOEnZb"><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Od: Dolansky <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Předmět: Re: jak nam opravili izolacni stav<br>
<br>
Zpráva:<br>
Se zajmem sleduji toto vlakno a docela slusne se bavim.<br>
Halaskty jako<br>
"Nezlobte se ale servis je to , co zivi vetsinu firem"<br>
"to je fakt fajn pracicka, cely den u mikroskopu."<br>
"a to vse bez jakekoliv dokumentace , schemat atd."<br>
"pry tam byly drahe dily"<br>
"udelali jste to ze dne na den"<br>
<br>
Nejlepsi by bylo, kdyby to pan Rotter rozebral a zverejnil detailni fotografie te celodenni prace s mikrospopem, pripadne senamm onech drahych vymenenych soucastek, ktere jsou tak drahe ,ale pritom tak bezne ze je maji skladem i kdyz nemaji dokumentaci ani schema daneho pristroje.<br>
Osobne bych se vsadil, ze tam bude max propojenych par konektoru, nekde preklemovana jedna vodiva cesta sire dalnice D1 a to bude cele. Kdyby menili nejakou soucastku tak max vykonovy tranzistor niketra horentni ceny.<br>
<br>
Jak rikal pan Krucinsky servis je to co vetsinu firem zivi a tak my co nechceme vetsinu fimem zivit, platit jejich zamestnancum psychologa po "fajn praci" a ani neocenime pohadky o celodenni praci pod mikrospokem  jsme nuceni si servisovat vse sami.Doted jsem zil v domeni ze když to delam bez schematu ztracim tim cas,ale jak se zda odborne firmy ta schemata take nemaji :-)<br>
Me nedavno zcela rozsekal nejmenovany servisni technik VW, kdyz znamenu nabidl vymenu olej v automaticke prevodovce DGT za 6500Kc, doprovazel to take hesly jako specialni drahy volej (1000Kc/l), blba prace, specialne neskutecne drahe vybaveni, bez ktereho to nevymenite,slůožitá procedura atd.<br>
No tak jsme koupili onen specilni velmi drahy olej (264Kc/litr v original VW baleni, potrebujete ho 6l) filtr za 300Kc a pak speciani velmi drahe vybaveni sestavajici z bezne PVC hadicky 2.5m plus jedne mosazne vodovodni priruby.<br>
Ta blba prace sestava v tom zaparkovat auto na rovine nebo ho rovne zvednout, pak na prevodovce odsroubovat sroub , nasledne vysroubovat plastobvou trubicku, pockat az olej vytece vratit trubicku, vymenit filtr a pak za trubicku prisroubovat hadici a nalit olej tedy 5.15l oleje, parkrat zaverglovat tim klacekm od prevodovky a vrati tam sroub. Nikdy jsme to nedelali, zmakli jsme to pod hodinu a s nakady na to cele prislo na cca 2200Kc.<br>
Platit za hodinu , tedy méně než hodinu, prace lopady v VW servisu 4500Kc prostě není normální zvlaste kdyz jak jsme prave zjistil tak v VW servisu v nemecku tu samou proceduru udelanji za 130 Euro ale nejsou k tomu pohadky o drhem oleji a specilanim vybatevi za ktere se holt musi take zaplatitt.<br>
<br>
Takze nic ve zlem, ja vim, ze je servis kolikrat blba prace a neni duvod zakazniku cas neuctovat,ale stejne tak neni duvod uctovat zakazniku 4500Kc za hodinu toho casu, zakaznik neni slepice, kterou je treba oskubat pokazde kdyz jo chytime.<br>
<br>
Pavel<br>
<br>
P.S. Perlicka na zaver, kolega to auto koupil pred 5 mesici a ma bezchyben vyplnenou servisni knizku, olej v prevodovce podle ni menil autorizovany servis VW a presto v te prevodovce byla cervena ATF apalina , i kdyz do prevodovky patri zuty "speciani" a velmidrahy olej . Kdyz vytela cervena ATF pokousel jsme se u VW zjisitt zda to lze michat a ikdyz  se dotaz doslat az na nejvyssi mista nikdo nevedel (pri vymeme v prevodovce zustavaji cca 2 l oleje, ktere nelze bez rozebrani z prevodovky vylit). No pomhl kolega z ustavu maziv  a nastesti to neni problem smichat.<br>
Cili pokud si zapaltite onen original servis nevite zda vůbec a co vam tam ona lopata v VW naleje :-)<br>
<br>
</blockquote>
<br></span><div class="HOEnZb"><div class="h5">
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>