Kabel k cidlu do vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 1 19:53:28 CET 2015

Jistě lze regulovat teplotu i obyčejným ventilem. Ale já mám obecně rád
regulaci se zpětnou vazbou.
Takže proto mám např. v troubě, friťáku, sušičce, pračce, bojleru a nevím
kde ještě termostaty. Určitě by to šlo i bez nich, ale proboha proč?
Dokonce i v autě mám tempomat a zdroje používám taky stabilizované, i když
i tady by se to dalo udělat bez zpětné vazby a průběžně doštelovávat.
Ale proč? Abych ušetřil 300 Kč za termostat / termohlavici?

S tou návratností je to u mě tak, že jsem se nastěhoval v průběhu zimy.
Tu první (necelou) zimu bez regulace a s běžným kotlem Junkers byla spotřeba
cca 1800 m3.
Po nasazení regulace další zimu šla spotřeba na hodnotu kolem 1500 m3.
No a po nasazení nového kondenzačního kotle (Dakon) a dalšího vylepšení
regulace je teď dlouhodobě spotřeba kolem 1000 m3.

PL

  From: Draček Fráček
  To: HW-news
  Sent: Thursday, January 01, 2015 5:21 PM
  Subject: Re: Kabel k cidlu do vody

  Nic proti termostatickym hlavicim, ale co brani
  - pri praci v dilne stahnout teplotu i na beznem kohoutu

  - nastavit ruzne teploty v ruznych mistnostech i na beznem kohoutu

  - zvednout si teplotu pri praci v CADu

  Pokud kotel regulujete ekvitermne podle vnejsi teploty ve spojeni s nejakym casovym planem na beznem programovatelnem termostatu , mate soustavu vyregulovanou a obsluha kohoutu vi co dela maji termostaticke hlavice jedinou realnou vyhodu a to dokazi priskrtit topeni v pripade, ze v dane mistnosti zapnete nejaky "nahodny" zdroj energie. Priklad zacnete varit v kuchyni, koupat se v koupene nebo u dobre izolovanych staveb i zehlit ci cucet na velkoplosna obrazovka.

  Byl bych velmi opatrny s tvrzenimi, kterak se investice vrati za jednu az 1,5 zimu.

  Pokud mohu slouzit z realnych dat v kterych se jiz nekolik let sleduje nekolik rodinych domu tak . Pokud vyjdeme ze stavby vytapene plynem s rocnimi naklady na plyn cca 20.000Kc tak vliv termostatickych hlavic byl pod 3% a navratnost pri 8ks vychazela na zcela jine cislo nez 1 az 1.5 roku.

  Timto nijak nezavrhuji termohlavice, jen poukazuji na smutnou realitu, vetsina modernich "uspornych" technologii se vrati az za relativne delsi dobu.