Kabel k cidlu do vody

Čtvrtek Leden 1 17:21:55 CET 2015

Nic proti termostatickym hlavicim, ale co brani
- pri praci v dilne stahnout teplotu i na beznem kohoutu
- nastavit ruzne teploty v ruznych mistnostech i na beznem kohoutu
- zvednout si teplotu pri praci v CADu
Pokud kotel regulujete ekvitermne podle vnejsi teploty ve spojeni s nejakym
casovym planem na beznem programovatelnem termostatu , mate soustavu
vyregulovanou a obsluha kohoutu vi co dela maji termostaticke hlavice
jedinou realnou vyhodu a to dokazi priskrtit topeni v pripade, ze v dane
mistnosti zapnete nejaky "nahodny" zdroj energie. Priklad zacnete varit v
kuchyni, koupat se v koupene nebo u dobre izolovanych staveb i zehlit ci
cucet na velkoplosna obrazovka.
Byl bych velmi opatrny s tvrzenimi, kterak se investice vrati za jednu az
1,5 zimu.
Pokud mohu slouzit z realnych dat v kterych se jiz nekolik let sleduje
nekolik rodinych domu tak . Pokud vyjdeme ze stavby vytapene plynem s
rocnimi naklady na plyn cca 20.000Kc tak vliv termostatickych hlavic byl
pod 3% a navratnost pri 8ks vychazela na zcela jine cislo nez 1 az 1.5 roku.
Timto nijak nezavrhuji termohlavice, jen poukazuji na smutnou realitu,
vetsina modernich "uspornych" technologii se vrati az za relativne delsi
dobu.