Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
Andrej Jancura
aj.hwlist na gmail.com
Středa Září 24 15:01:28 CEST 2014
Dobry den,
2014-09-24 14:12 GMT+02:00 <SvobodovaA na szdc.cz>:
> Dobré odpoledne,
>
>
>
> já jsem to nebrala ani jako urážku, ani jako popíchnutí.
>
Tak to je fajn. Lebo som si myslel z Vasej strohej odpovede a zmene
predmetu, ze som zase zavrtal do niecoho, do coho som nemal...
A za tvrzením, že většina lidí nedovede pochopit funkci kolejového obvodu
> si stojím, oni to totiž občas nechápou ani ti, kdo se o to mají starat (a
> pak také letí od zkoušky rychlostí zvuku… ).
>
Viete dlhu dobu som cital a studoval rozne odborne clanky a literaturu,
takze som to cele pochopil, ked ste to uz len naznacila v predchadzajucej
odpovedi.
Kolejnice jsou od sebe oddělené pomocí speciálních transformátorů, takže
> trakční proud teče oběma kolejnicemi ale proud pro zabezpečovací zařízení
> teče jednou tam a druhou zpět.
>
Az takto detailne ste mi to nemusela vysvetlovat. Ja som vo svojich uvahach
prisiel k zaveru, ze zabezpecovacka tam nejaka byt musi, a pri nej som
skoncil. Dalej to netuzim rozoberat ani v teoretickej rovine...
Také je třeba rozlišovat slovo „kolejnice“ a „kolej“. To první je kus
> vykované ocele a jede po ní kolo. Kolej je sestavená ze dvou kolejnic,
> pražců a jezdí po nich kolejová vozidla (vlaky).
>
Dakujem za vysvetlenie. V slovencine mame kolajnica, kolajnice a trat.
>
>
> LVD je co? Low Voltage Directive? Anebo něco jiného? Já se
> přiznám bez mučení, že poslední dobou nenávidím zkratky, protože si jich
> v práci užívám měrou vrchovatou a spíše ještě více.
>
Ano na tu som myslel.
>
>
> Jak jsem psala i vedle, kolejnice jsou od země izolované
> tak dobře, jak to jen jde. Takže jako uzemnění pro krystalku nejsou vhodné.
> Nemluvě o tom, že se na koleje nesmí nic připojovat, že je to nebezpečné a
> také nic neříkám o ochranném pásmu dráhy a podobně J
>
Tak ja zase nepisem o inych veciach. Ale aj tak Vam este raz velmi pekne
dakujem za vysvetlenie a fajn pokec.
A.
>
>
> Saša Svobodová
>
>
>
>
>
>
>
> *From:* Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of *Andrej
> Jancura
> *Sent:* Wednesday, September 24, 2014 2:03 PM
> *To:* HW-news
> *Subject:* Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s
> nima? (sberna napadu)
>
>
>
> Dobry den,
>
> dakujem Vam za Vase vysvetlenie. Nechcel som Vas nastvat a ani nijako inak
> podpichnut, len som bol zvedavy, ci ten princip, je taky isty ako pri
> plosnych spojoch. Ked pojdete niekedy merat do emc kabiny, tak skuste nad
> tym trochu porozmyslat, je to velmi podobne. Nehovorim o tom ze lvd a emc
> su dve zakladne poziadavky pri konstrukcii elektrickych zariadeni. Aj ked
> vo Vasom pripade to lvd bude asi trochu ine.
>
> A.
>
>
>
> 2014-09-24 13:41 GMT+02:00 <SvobodovaA na szdc.cz>:
>
> Dobré odpoledne,
>
>
>
> kolejnice jsou dobré vodiče, je to pořádný kus dobrého
> železa a jsou dvě. Trakční proud prochází, většinou, oběma kolejnicovými
> pásy (ale ne vždy) a proudy tam jsou ve stovkách ampérů na jednu
> lokomotivu. V úseku jedné měnírny jich může být, a také často je, několik.
> U střídavé trakce jsou proudy v desítkách ampérů na lokomotivu a při
> rozjezdu jednotky stovek ampérů. Stejnosměrná lokomotiva si při rozjezdu
> vezme i těch tisíc ampérů.
>
>
>
> S těmi proudy je to složitější, protože v kolejnicích je
> proud trakční, topný a pak zabezpečovací. Kolejnice mají proti sobě určité
> napětí (cca 2V) a přitom jsou spojené J Jinak řečeno, pro trakční proud
> jsou spojené a pro zabezpečovací proud jsou dobře odizolované. Většina
> normálních elektrikářů a elektroniků nedokáže pochopit, jak to může
> fungovat a už vůbec ne, jak to, že to chodí při tak malém napětí J
>
>
>
> Saša Svobodová
>
>
>
>
>
> *From:* Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of *Andrej
> Jancura
> *Sent:* Wednesday, September 24, 2014 1:32 PM
> *To:* HW-news
> *Subject:* Re: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
>
>
>
> Dobry den,
>
>
>
> 2014-09-24 12:35 GMT+02:00 <SvobodovaA na szdc.cz>:
>
>
>
> Hezké odpoledne,
>
>
>
> no je to tak, že proud jde z troleje přes sběrač do
> lokomotivy, pak přes motor a kolejnicemi zpět do měnírny, či transformovny
> na střídavé části, ten proud se někudy vrátit musí J
>
>
>
> Tomuto rozumiem, ze to tak musi byt z principu. Viete, ak to tak teda je,
> tak tie Vase meniarne musia stihat 160km/h... A na tych kolajniciach by
> nemalo byt viac ako 30-40V, co je bezpecne napatie. A ked tu zaznelo, ze
> kolajnice su zly vodic, a aj to, ze virive prudy su znacne velke, teda
> nepriamo ste naznacili kiloAmpere, tak si to neviem dost dobre
> predstavit... :)
>
> No nic, uz sa nebudem zase hlupo pytat a nedaj Boze filozofovat o tom, ze
> kolajnice a ine draty casom oxiduju, ked tu bezi tema o krystalkach a
> radiu...
>
> A.
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140924/6de0840e/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list