Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Středa Září 24 15:01:28 CEST 2014

Dobry den,

> Dobré odpoledne,
>

>                 já jsem to nebrala ani jako urážku, ani jako popíchnutí.

Tak to je fajn. Lebo som si myslel z Vasej strohej odpovede a zmene
predmetu, ze som zase zavrtal do niecoho, do coho som nemal...

A za tvrzením, že většina lidí nedovede pochopit funkci kolejového obvodu
> si stojím, oni to totiž občas nechápou ani ti, kdo se o to mají starat (a
> pak také letí od zkoušky rychlostí zvuku… ).

Viete dlhu dobu som cital a studoval rozne odborne clanky a literaturu,
takze som to cele pochopil, ked ste to uz len naznacila v predchadzajucej
odpovedi.

Kolejnice jsou od sebe oddělené pomocí speciálních transformátorů, takže
> trakční proud teče oběma kolejnicemi ale proud pro zabezpečovací zařízení
> teče jednou tam a druhou zpět.

Az takto detailne ste mi to nemusela vysvetlovat. Ja som vo svojich uvahach
prisiel k zaveru, ze zabezpecovacka tam nejaka byt musi, a pri nej som
skoncil. Dalej to netuzim rozoberat ani v teoretickej rovine...

Také je třeba rozlišovat slovo „kolejnice“ a „kolej“. To první je kus
> vykované ocele a jede po ní kolo. Kolej je sestavená ze dvou kolejnic,
> pražců a jezdí po nich kolejová vozidla (vlaky).

Dakujem za vysvetlenie. V slovencine mame kolajnica, kolajnice a trat.

>                 LVD je co? Low Voltage Directive? Anebo něco jiného? Já se
> přiznám bez mučení, že poslední dobou nenávidím zkratky, protože si jich
> v práci užívám měrou vrchovatou a spíše ještě více.

Ano na tu som myslel.

>                 Jak jsem psala i vedle, kolejnice jsou od země izolované
> tak dobře, jak to jen jde. Takže jako uzemnění pro krystalku nejsou vhodné.
> Nemluvě o tom, že se na koleje nesmí nic připojovat, že je to nebezpečné a
> také nic neříkám o ochranném pásmu dráhy a podobně J

Tak ja zase nepisem o inych veciach. Ale aj tak Vam este raz velmi pekne
dakujem za vysvetlenie a fajn pokec.

A.