RE: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Září 24 17:26:53 CEST 2014

Čili něco jako fantomní okruh, co se používal v dřevních dobách telefonie pro přenos tří telefonních linek dvěma páry (základem jsou trafa s vyvedeným středem jedné z cívek)? Nebylo by nějaké schéma nebo odkaz na něj?

Jakub Šerých

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of SvobodovaA na szdc.cz
Sent: Wednesday, September 24, 2014 2:13 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: RE: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Dobré odpoledne,

                já jsem to nebrala ani jako urážku, ani jako popíchnutí. A za tvrzením, že většina lidí nedovede pochopit funkci kolejového obvodu si stojím, oni to totiž občas nechápou ani ti, kdo se o to mají starat (a pak také letí od zkoušky rychlostí zvuku… ). Kolejnice jsou od sebe oddělené pomocí speciálních transformátorů, takže trakční proud teče oběma kolejnicemi ale proud pro zabezpečovací zařízení teče jednou tam a druhou zpět. Také je třeba rozlišovat slovo „kolejnice“ a „kolej“. To první je kus vykované ocele a jede po ní kolo. Kolej je sestavená ze dvou kolejnic, pražců a jezdí po nich kolejová vozidla (vlaky).