<div dir="ltr">Dobry den,<br><br><br><div class="gmail_extra"><div class="gmail_quote">2014-09-24 14:12 GMT+02:00  <span dir="ltr"><<a href="mailto:SvobodovaA@szdc.cz" target="_blank">SvobodovaA@szdc.cz</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Dobré odpoledne,<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                já jsem to nebrala ani jako urážku, ani jako popíchnutí. </span></p></div></div></blockquote><div><br></div><div>Tak to je fajn. Lebo som si myslel z Vasej strohej odpovede a zmene predmetu, ze som zase zavrtal do niecoho, do coho som nemal...<br></div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">A za tvrzením, že většina lidí nedovede pochopit funkci kolejového obvodu si stojím, oni to totiž občas nechápou ani ti, kdo se o to mají starat (a pak také letí od zkoušky rychlostí zvuku… ). </span></p></div></div></blockquote><div><br></div><div>Viete dlhu dobu som cital a studoval rozne odborne clanky a literaturu, takze som to cele pochopil, ked ste to uz len naznacila v predchadzajucej odpovedi.<br></div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Kolejnice jsou od sebe oddělené pomocí speciálních transformátorů, takže trakční proud teče oběma kolejnicemi ale proud pro zabezpečovací zařízení teče jednou tam a druhou zpět. </span></p></div></div></blockquote><div><br></div><div>Az takto detailne ste mi to nemusela vysvetlovat. Ja som vo svojich uvahach prisiel k zaveru, ze zabezpecovacka tam nejaka byt musi, a pri nej som skoncil. Dalej to netuzim rozoberat ani v teoretickej rovine... <br></div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Také je třeba rozlišovat slovo „kolejnice“ a „kolej“. To první je kus vykované ocele a jede po ní kolo. Kolej je sestavená ze dvou kolejnic, pražců a jezdí po nich kolejová vozidla (vlaky).</span></p></div></div></blockquote><div><br></div><div>Dakujem za vysvetlenie. V slovencine mame kolajnica, kolajnice a trat.<br></div><div> </div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                LVD je co? Low Voltage Directive? Anebo něco jiného? Já se přiznám bez mučení, že poslední dobou nenávidím zkratky, protože si jich v práci užívám měrou vrchovatou a spíše ještě více.</span></p></div></div></blockquote><div><br></div><div>Ano na tu som myslel.<br></div><div> </div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                Jak jsem psala i vedle, kolejnice jsou od země izolované tak dobře, jak to jen jde. Takže jako uzemnění pro krystalku nejsou vhodné. Nemluvě o tom, že se na koleje nesmí nic připojovat, že je to nebezpečné a také nic neříkám o ochranném pásmu dráhy a podobně </span><span style="font-size:11.0pt;font-family:Wingdings;color:#1f497d">J</span><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></p></div></div></blockquote><div><br></div><div>Tak ja zase nepisem o inych veciach. Ale aj tak Vam este raz velmi pekne dakujem za vysvetlenie a fajn pokec.<br></div><div><br></div><div>A.<br> <br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Saša Svobodová<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif""> Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] <b>On Behalf Of </b>Andrej Jancura<br><b>Sent:</b> Wednesday, September 24, 2014 2:03 PM<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)<u></u><u></u></span></p><span><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><u></u> <u></u></p><div><div><div><p class="MsoNormal" style="margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:35.4pt">Dobry den,<u></u><u></u></p></div><p class="MsoNormal" style="margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:35.4pt">dakujem Vam za Vase vysvetlenie. Nechcel som Vas nastvat a ani nijako inak podpichnut, len som bol zvedavy, ci ten princip, je taky isty ako pri plosnych spojoch. Ked pojdete niekedy merat do emc kabiny, tak skuste nad tym trochu porozmyslat, je to velmi podobne. Nehovorim o tom ze lvd a emc su dve zakladne poziadavky pri konstrukcii elektrickych zariadeni. Aj ked vo Vasom pripade to lvd bude asi trochu ine.<u></u><u></u></p></div><p class="MsoNormal" style="margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:35.4pt">A.<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><u></u> <u></u></p><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt">2014-09-24 13:41 GMT+02:00 <<a href="mailto:SvobodovaA@szdc.cz" target="_blank">SvobodovaA@szdc.cz</a>>:<u></u><u></u></p><div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Dobré odpoledne,</span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                kolejnice jsou dobré vodiče, je to pořádný kus dobrého železa a jsou dvě. Trakční proud prochází, většinou, oběma kolejnicovými pásy (ale ne vždy) a proudy tam jsou ve stovkách ampérů na jednu lokomotivu. V úseku jedné měnírny jich může být, a také často je, několik. U střídavé trakce jsou proudy v desítkách ampérů na lokomotivu a při rozjezdu jednotky stovek ampérů. Stejnosměrná lokomotiva si při rozjezdu vezme i těch tisíc ampérů.</span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                S těmi proudy je to složitější, protože v kolejnicích je proud trakční, topný a pak zabezpečovací. Kolejnice mají proti sobě určité napětí (cca 2V) a přitom jsou spojené </span><span style="font-size:11.0pt;font-family:Wingdings;color:#1f497d">J</span><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> Jinak řečeno, pro trakční proud jsou spojené a pro zabezpečovací proud jsou dobře odizolované. Většina normálních elektrikářů a elektroniků nedokáže pochopit, jak to může fungovat a už vůbec ne, jak to, že to chodí při tak malém napětí </span><span style="font-size:11.0pt;font-family:Wingdings;color:#1f497d">J</span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Saša Svobodová</span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif""> Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] <b>On Behalf Of </b>Andrej Jancura<br><b>Sent:</b> Wednesday, September 24, 2014 1:32 PM<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)</span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"> <u></u><u></u></p><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt">Dobry den,<u></u><u></u></p><div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"> <u></u><u></u></p><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt">2014-09-24 12:35 GMT+02:00 <<a href="mailto:SvobodovaA@szdc.cz" target="_blank">SvobodovaA@szdc.cz</a>>:<u></u><u></u></p><div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Hezké odpoledne,</span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                no je to tak, že proud jde z troleje přes sběrač do lokomotivy, pak přes motor a kolejnicemi zpět do měnírny, či transformovny na střídavé části, ten proud se někudy vrátit musí </span><span style="font-size:11.0pt;font-family:Wingdings;color:#1f497d">J</span><u></u><u></u></p></div></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt"> <u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt;margin-left:70.8pt">Tomuto rozumiem, ze to tak musi byt z principu. Viete, ak to tak teda je, tak tie Vase meniarne musia stihat 160km/h... A na tych kolajniciach by nemalo byt viac ako 30-40V, co je bezpecne napatie. A ked tu zaznelo, ze kolajnice su zly vodic, a aj to, ze virive prudy su znacne velke, teda nepriamo ste naznacili kiloAmpere, tak si to neviem dost dobre predstavit... :)<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt;margin-left:70.8pt">No nic, uz sa nebudem zase hlupo pytat a nedaj Boze filozofovat o tom, ze kolajnice a ine draty casom oxiduju, ked tu bezi tema o krystalkach a radiu...<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:70.8pt">A.<br> <u></u><u></u></p></div></div></div></div></div></div></div><p class="MsoNormal" style="margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:35.4pt"><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><u></u><u></u></p></div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><u></u> <u></u></p></div></span></div></div><br>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br></blockquote></div><br></div></div>