Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Středa Září 24 14:02:31 CEST 2014


Dobry den,

dakujem Vam za Vase vysvetlenie. Nechcel som Vas nastvat a ani nijako inak
podpichnut, len som bol zvedavy, ci ten princip, je taky isty ako pri
plosnych spojoch. Ked pojdete niekedy merat do emc kabiny, tak skuste nad
tym trochu porozmyslat, je to velmi podobne. Nehovorim o tom ze lvd a emc
su dve zakladne poziadavky pri konstrukcii elektrickych zariadeni. Aj ked
vo Vasom pripade to lvd bude asi trochu ine.

A.


2014-09-24 13:41 GMT+02:00 <SvobodovaA na szdc.cz>:

> Dobré odpoledne,
>
>
>
>                 kolejnice jsou dobré vodiče, je to pořádný kus dobrého
> železa a jsou dvě. Trakční proud prochází, většinou, oběma kolejnicovými
> pásy (ale ne vždy) a proudy tam jsou ve stovkách ampérů na jednu
> lokomotivu. V úseku jedné měnírny jich může být, a také často je, několik.
> U střídavé trakce jsou proudy v desítkách ampérů na lokomotivu a při
> rozjezdu jednotky stovek ampérů. Stejnosměrná lokomotiva si při rozjezdu
> vezme i těch tisíc ampérů.
>
>
>
>                 S těmi proudy je to složitější, protože v kolejnicích je
> proud trakční, topný a pak zabezpečovací. Kolejnice mají proti sobě určité
> napětí (cca 2V) a přitom jsou spojené J Jinak řečeno, pro trakční proud
> jsou spojené a pro zabezpečovací proud jsou dobře odizolované. Většina
> normálních elektrikářů a elektroniků nedokáže pochopit, jak to může
> fungovat a už vůbec ne, jak to, že to chodí při tak malém napětí J
>
>
>
> Saša Svobodová
>
>
>
>
>
> *From:* Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of *Andrej
> Jancura
> *Sent:* Wednesday, September 24, 2014 1:32 PM
> *To:* HW-news
> *Subject:* Re: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
>
>
>
> Dobry den,
>
>
>
> 2014-09-24 12:35 GMT+02:00 <SvobodovaA na szdc.cz>:
>
>
>
> Hezké odpoledne,
>
>
>
>                 no je to tak, že proud jde z troleje přes sběrač do
> lokomotivy, pak přes motor a kolejnicemi zpět do měnírny, či transformovny
> na střídavé části, ten proud se někudy vrátit musí J
>
>
>
> Tomuto rozumiem, ze to tak musi byt z principu. Viete, ak to tak teda je,
> tak tie Vase meniarne musia stihat 160km/h... A na tych kolajniciach by
> nemalo byt viac ako 30-40V, co je bezpecne napatie. A ked tu zaznelo, ze
> kolajnice su zly vodic, a aj to, ze virive prudy su znacne velke, teda
> nepriamo ste naznacili kiloAmpere, tak si to neviem dost dobre
> predstavit... :)
>
> No nic, uz sa nebudem zase hlupo pytat a nedaj Boze filozofovat o tom, ze
> kolajnice a ine draty casom oxiduju, ked tu bezi tema o krystalkach a
> radiu...
>
> A.
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140924/d813a834/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list