<div dir="ltr"><div><div>Dobry den,<br><br></div>dakujem Vam za Vase vysvetlenie. Nechcel som Vas nastvat a ani nijako inak podpichnut, len som bol zvedavy, ci ten princip, je taky isty ako pri plosnych spojoch. Ked pojdete niekedy merat do emc kabiny, tak skuste nad tym trochu porozmyslat, je to velmi podobne. Nehovorim o tom ze lvd a emc su dve zakladne poziadavky pri konstrukcii elektrickych zariadeni. Aj ked vo Vasom pripade to lvd bude asi trochu ine.<br><br></div>A.<br><br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2014-09-24 13:41 GMT+02:00  <span dir="ltr"><<a href="mailto:SvobodovaA@szdc.cz" target="_blank">SvobodovaA@szdc.cz</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div link="blue" vlink="purple" lang="CS"><div><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Dobré odpoledne,<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                kolejnice jsou dobré vodiče, je to pořádný kus dobrého železa a jsou dvě. Trakční proud prochází, většinou, oběma kolejnicovými pásy (ale ne vždy) a proudy tam jsou ve stovkách ampérů na jednu lokomotivu. V úseku jedné měnírny jich může být, a také často je, několik. U střídavé trakce jsou proudy v desítkách ampérů na lokomotivu a při rozjezdu jednotky stovek ampérů. Stejnosměrná lokomotiva si při rozjezdu vezme i těch tisíc ampérů.<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                S těmi proudy je to složitější, protože v kolejnicích je proud trakční, topný a pak zabezpečovací. Kolejnice mají proti sobě určité napětí (cca 2V) a přitom jsou spojené </span><span style="font-size:11.0pt;font-family:Wingdings;color:#1f497d">J</span><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> Jinak řečeno, pro trakční proud jsou spojené a pro zabezpečovací proud jsou dobře odizolované. Většina normálních elektrikářů a elektroniků nedokáže pochopit, jak to může fungovat a už vůbec ne, jak to, že to chodí při tak malém napětí </span><span style="font-size:11.0pt;font-family:Wingdings;color:#1f497d">J</span><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Saša Svobodová<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"><u></u> <u></u></span></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif""> Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] <b>On Behalf Of </b>Andrej Jancura<br><b>Sent:</b> Wednesday, September 24, 2014 1:32 PM<br><b>To:</b> HW-news<br><b>Subject:</b> Re: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)<u></u><u></u></span></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><u></u> <u></u></p><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt">Dobry den,<u></u><u></u></p><div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><u></u> <u></u></p><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt">2014-09-24 12:35 GMT+02:00 <<a href="mailto:SvobodovaA@szdc.cz" target="_blank">SvobodovaA@szdc.cz</a>>:<u></u><u></u></p><div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Hezké odpoledne,</span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span><u></u><u></u></p><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">                no je to tak, že proud jde z troleje přes sběrač do lokomotivy, pak přes motor a kolejnicemi zpět do měnírny, či transformovny na střídavé části, ten proud se někudy vrátit musí </span><span style="font-size:11.0pt;font-family:Wingdings;color:#1f497d">J</span><u></u><u></u></p></div></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt"><u></u> <u></u></p></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:35.4pt">Tomuto rozumiem, ze to tak musi byt z principu. Viete, ak to tak teda je, tak tie Vase meniarne musia stihat 160km/h... A na tych kolajniciach by nemalo byt viac ako 30-40V, co je bezpecne napatie. A ked tu zaznelo, ze kolajnice su zly vodic, a aj to, ze virive prudy su znacne velke, teda nepriamo ste naznacili kiloAmpere, tak si to neviem dost dobre predstavit... :)<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:35.4pt">No nic, uz sa nebudem zase hlupo pytat a nedaj Boze filozofovat o tom, ze kolajnice a ine draty casom oxiduju, ked tu bezi tema o krystalkach a radiu...<u></u><u></u></p></div><div><p class="MsoNormal" style="margin-left:35.4pt">A.<br> <u></u><u></u></p></div></div></div></div></div></div></div><br>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>