OT: Magnetická brzda
Petr Zapadlo
zapik na email.cz
Sobota Únor 22 17:37:26 CET 2014
Domnívám se, že Váš názor je správný.
Technické důvody proč to tak je:
- Blok brzdné cívky je vertikálně posuvný, nahoře ho drží pružina
(poskakuje, když tramvaj jede, u starších občas štrejchne o hlavu
kolejnice) - kdyby to mělo být vířivými proudy, pro tohle by nebyl důvod
- když se vozidlo pohybuje pomalu, tak by brzdný účinek byl malý - což
je v rozporu s tím co se od toho čeká
- velká mezera - podívejte se na některé vagony, tam je odstup od
kolejnice cca 5 - 10cm, nedokážu si představit jak nabudit takovouto mezeru
- přisátím dojde ke stabilizaci podvozku na kolejnici - vozidlo bude s
aktivovanou nouzovou brzdou přisátím ke kolejnici podstatně lépe na
kolejnici držet.
Tož tak
Zapik
Dne 22.2.2014 17:26, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Dobré odpoledne,
>
> dostala jsem se do menšího sporu s jedním člověkem a myslím si, že
> ze mne dělá blbce. Ale pro jistotu se zeptám i zde chytřejších
>
> Ten člověk mi tvrdí, že magnetické brzdy tramvají a některých
> vlaků nepracují na principu toho, že se brzdný trámec prostě přisaje
> ke kolejnici, čímž vznikne značné tření a vozidlo tak rychle zastaví,
> ale na tom, že magnety budí v kolejnici vířivé proudy, ty pak budí
> další magnetické pole a působení obou magnetických polí na sebe se
> vozidlo zastaví.
>
> Teoreticky má určitě pravdu, takto se brzdit dá, ale jak by musel
> být veliký proud v cívkách, aby tímto způsobem dokázaly zastavit
> pohybující se vozidlo vážící třeba 500 tun? Navíc mezi cívkami a
> kolejnici by měla být nějaká vzduchová mezera... A stačí k vybuzení
> vířivých proudů stačí i jen pohyb magnetu buzeného stejnosměrným proudem?
>
> Nejde mi o exaktní výpočty, ale tak o rámcovou představu.
>
> Saša Svobodová
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140222/8f8fa2eb/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list