OT: Magnetická brzda

Alexandra Svobodová hwnews na zirafoviny.cz
Sobota Únor 22 20:56:40 CET 2014


Hezký večer,

	však jsem si pak vzpomněla a opravila si. A také si to oživila. Ten 
článek jsem moc nečetla, protože angličtina není jazyk mého kmene a z 
nějakého důvodu nefunguje kopírování do translátoru, takže tak.

	Saša Svobodová

Dne 22.2.2014 20:15, Šerých Jakub napsal(a):
> Ne, na vznik proudů skutečně stačí permanentní magnet a pohyb kolem nějakého vodiče (kolejnice). Náš fyzikář s oblibou ukazuje pokus, kdy se školní magnet vhodného průměru nechá propadnout obyčejnou topenářskou měděnou trubkou. Je krásně vidět, jak padá k zemi ladně a pomalu. Jen je problém při zpomalení toho pohybu (dobržďování vlaku), to pak přestává fungovat.
>
> V tom posledním odstavci o japonském vlaku právě stojí, že byl problém při vysokých rychlostech, kdy se kola velmi snadno utrhnou do smyku. Takže tam byla právě brzda vířivými pohyby vymyšlená pro prvotní brždění při vysokých rychlostech. Ale báli se, že to tak ohřeje kolejnice, že se jim zvlní, tak to nakonec nerealizovali.


Další informace o konferenci Hw-list