<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    Domnívám se, že Váš názor je správný.<br>
    <br>
    Technické důvody proč to  tak je:<br>
    <br>
    - Blok brzdné cívky je vertikálně posuvný, nahoře ho drží pružina
    (poskakuje, když tramvaj jede, u starších občas štrejchne o hlavu
    kolejnice) - kdyby to mělo být vířivými proudy, pro tohle by nebyl
    důvod<br>
    - když se vozidlo pohybuje pomalu, tak by brzdný účinek byl malý -
    což je v rozporu s tím co se od toho čeká<br>
    - velká mezera - podívejte se na některé vagony, tam je odstup od
    kolejnice cca 5 - 10cm, nedokážu si představit jak nabudit takovouto
    mezeru<br>
    - přisátím dojde ke stabilizaci podvozku na kolejnici - vozidlo
    bude  s aktivovanou  nouzovou brzdou přisátím ke kolejnici podstatně
    lépe na kolejnici držet.<br>
    <br>
    <br>
    Tož tak<br>
    <br>
    Zapik<br>
    <br>
    <br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 22.2.2014 17:26, Alexandra
      Svobodová napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:5308CFB8.3000301@zirafoviny.cz" type="cite">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
        charset=ISO-8859-2">
      <div class="moz-text-flowed" style="font-family: -moz-fixed;
        font-size: 13px;" lang="x-central-euro">Dobré odpoledne, <br>
        <br>
            dostala jsem se do menšího sporu s jedním člověkem a myslím
        si, že ze mne dělá blbce. Ale pro jistotu se zeptám i zde
        chytřejších <span class="moz-smiley-s1" title=":-)"></span> <br>
        <br>
            Ten člověk mi tvrdí, že magnetické brzdy tramvají a
        některých vlaků nepracují na principu toho, že se brzdný trámec
        prostě přisaje ke kolejnici, čímž vznikne značné tření a vozidlo
        tak rychle zastaví, ale na tom, že magnety budí v kolejnici
        vířivé proudy, ty pak budí další magnetické pole a působení obou
        magnetických polí na sebe se vozidlo zastaví. <br>
        <br>
            Teoreticky má určitě pravdu, takto se brzdit dá, ale jak by
        musel být veliký proud v cívkách, aby tímto způsobem dokázaly
        zastavit pohybující se vozidlo vážící třeba 500 tun? Navíc mezi
        cívkami a kolejnici by měla být nějaká vzduchová mezera... A
        stačí k vybuzení vířivých proudů stačí i jen pohyb magnetu
        buzeného stejnosměrným proudem? <br>
        <br>
            Nejde mi o exaktní výpočty, ale tak o rámcovou představu. <br>
        <br>
            Saša Svobodová <br>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>