OT: Magnetická brzda
Vláďa Anděl
vaelektronik na vaelektronik.cz
Sobota Únor 22 18:15:51 CET 2014
Nechápu, proč by se někdo měl snažit o konstrukci indukční brzdy, když v
té tramvaji je a dostatečně účinná. Standardně se brzdí motorama do
odporu a až při velmi nízké rychlosti, když tohle nestačí, se používají
třecí brzdy.
Anděl
On 22.2.2014 17:26, Alexandra Svobodová wrote:
> Dobré odpoledne,
>
> dostala jsem se do menšího sporu s jedním člověkem a myslím si, že
> ze mne dělá blbce. Ale pro jistotu se zeptám i zde chytřejších
>
> Ten člověk mi tvrdí, že magnetické brzdy tramvají a některých
> vlaků nepracují na principu toho, že se brzdný trámec prostě přisaje
> ke kolejnici, čímž vznikne značné tření a vozidlo tak rychle zastaví,
> ale na tom, že magnety budí v kolejnici vířivé proudy, ty pak budí
> další magnetické pole a působení obou magnetických polí na sebe se
> vozidlo zastaví.
>
> Teoreticky má určitě pravdu, takto se brzdit dá, ale jak by musel
> být veliký proud v cívkách, aby tímto způsobem dokázaly zastavit
> pohybující se vozidlo vážící třeba 500 tun? Navíc mezi cívkami a
> kolejnici by měla být nějaká vzduchová mezera... A stačí k vybuzení
> vířivých proudů stačí i jen pohyb magnetu buzeného stejnosměrným proudem?
>
> Nejde mi o exaktní výpočty, ale tak o rámcovou představu.
>
> Saša Svobodová
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140222/7e41f4d8/attachment-0001.html>
Další informace o konferenci Hw-list