[OT] Stavba, z ceho a jak stavet - jak to dopadlo

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pátek Květen 8 09:09:04 CEST 2009

Exotictejsi TC jste uz nenasel, ono ne kazdy topi TC a i z tech kteri maji
TC jen uplne to nejmensi procento ma TC voda voda.
Vzduchotechnika neni jen o uspore tepla na vytapeni je to okomfortu bydleni,
je to o zcela jine kvalite vzduchu uvnitr domu, je to o minimalizaci
prasnosti,
je to chlazeni v lete (pokud mate zemni kolektor).
V neposledni rade je to i o tom, ze kdyz tepelne ztraty srazite pod jistou
mez tak vlastne vubec nepotrebujete klasicke topeni, zkuste si zpocitat na
kolik vas takove topeni vyjde. Jiste zustava ohrev TUV, ale i kdyz
instalujete nejaky zdroj pro ohrev TUV usetrite za radiatory/podlahovky a
rozvody vody pro dome. Dotapeni lze resit napriklad dohrevem vetraciho
vzduchu a to zvladnete pidi radiatorkem ve vzduchovodu.

Zkratka jde o komplexni problem a k jako takovemu se k nemu musi
pristupovat.
Osobne bych rekl, ze takovych 4-5kW u bezneho vetsiho RD je akceptovatelne
maximum.

PN