Re: nabíjení elektromobilu z FVE

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Neděle Březen 30 23:22:43 CEST 2025


To s temi % je nèjakè obecné pravidlo ?Znamenalo  by to tedy, že když
nastavím treba 5 %, tak se nebude nabíjet ale auto se neodpojí? To by
resilo muj problem.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW


ne 30. 3. 2025 v 21:49 odesílatel AZe <aze na seznam.cz> napsal:

> PWM pod 3%    error
> PWM (3-7)%     nenabíjí, standby, konektor by ale měl být uzamčen
> (10-90)%            nabíjí (6-80)A
> aze
>
> -----Původní zpráva-----
> From: Pavel Hudeček
> Sent: Sunday, March 30, 2025 9:32 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: nabíjení elektromobilu z FVE
>
> Otázka je, jestli ty 3 % nejsou jenom rezerva na offsety analogových
> obvodů.
>
> PH
>
> Dne 30.03.2025 v 16:08 Petr Labaj napsal(a):
> > Jasně, pokud zrovna tohle není Váš koníček, tak to asi nestojí zato. Tím
> > spíš, když to ani není Vaše auto.
> >
> > Mně by na tom z čistě technického hlediska zajímaly 2 věci.
> > Jednak jestli se přece jen nedá v nastavení auta nějak zařídit, aby
> začalo
> > nabíjet hned po připojení kabelu.
> > A druhá jestli přece jen neexistuje nějaká varianta, jak udržet auto "ve
> > střehu" i když momentálně nenabíjí.
> > Tedy generovat mu třeba to PWM se střídou menší než 3%. Což by podle mě
> > mohlo/mělo znamenat, že proces nabíjení stále pokračuje (protože PWM
> > jede), ale aktuálně se nenabíjí (protože méně než 3%).
> > Ten režim méně než 3% tam asi není jen tak zbůhdarma. Zřejmě tím autoři
> > standardu měli něco v záměru.
> >
> > Ale to by znamenalo se k tomu signálu CP nějak dostat.
> >
> > PL
> >
> > *****************
> >
> > Dne 30.3.2025 v 10:25 Jirka Mww napsal(a):
> >> Já jsem tohle vlákno začal a to vzhledem k absolutní neznalosti
> >> problematiky.  Snahy o nabíjení elektromobilu z přebytků FVE
> >> ukončím, mám k tomu dvě kategorie důvodů.  První jsou technické :
> >> 1. Nabíjení elektromobilu jde zapnout jen dvěma způsoby, buďto na
> panelu
> >> auta, nebo mobilní aplikací.
> >> 2. Mobilní aplikace zřejmě funguje přes telefonního operátora , na
> >> vzdálenosti k autu nezáleží, v garáži není Wifi .
> >> 3. Při nákupu toho auta byla majiteli nainstalována ovládací  aplikace.
> >> Neví se kde a jestli je v autě nějaká SIM, neví se ani žádné její číslo.
> >> 4. Nějak se vlamovat do komunikace mezi wallboxem a autem rozhodně
> nebudu
> >> , ani hledat nějaký 12V drát. Není to moje, riziko nějakého problému
> není
> >> úplně zanedbatelné. Dokumentace wallboxu a ničem takovém nepíše, dotaz
> na
> >> výrobce zatím nebyl zodpovězen.
> >> Pak jsou tady ještě důvody ekonomické.
> >> 1. V současné době se elektromobil nabíjí v noci po dobu NT a za
> spotové
> >> ceny.  Od začátku roku to zatím vychází cca na 5 Kč/kWh.
> >> 2. Přebytek z FVE , použitelný na nabíjení, bude v průměru asi 100 kWh
> za
> >> měsíc.  V zimě míň, v létě víc,. Reálně se ale 100% tohoto výkonu
> >> na nabíjení využít nedá, protože to auto není pořád doma.  Viděl bych
> to
> >> tak na 50% t.j. 50 kWh.
> >> 3. Za přetok dostanu od TEDOMu 1 Kč za KWh.
> >> 4. Měsíční úspora  by tedy byla cca 50 * (5 -1) =  200 Kč.
> >>
> >>   To opravdu nedává smysl se s tím trápit.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20250330/ba933fdc/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list