<div dir="auto">To s temi % je nèjakè obecné pravidlo ?Znamenalo  by to tedy, že když nastavím treba 5 %, tak se nebude nabíjet ale auto se neodpojí? To by resilo muj problem.<br clear="all"><br clear="all"><div><div dir="ltr" class="gmail_signature" data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>Jirka Sloupenský  OK1MWW</div></div></div><div><br></div><div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 30. 3. 2025 v 21:49 odesílatel AZe <<a href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">PWM pod 3%    error<br>
PWM (3-7)%     nenabíjí, standby, konektor by ale měl být uzamčen<br>
(10-90)%            nabíjí (6-80)A<br>
aze<br>
<br>
-----Původní zpráva----- <br>
From: Pavel Hudeček<br>
Sent: Sunday, March 30, 2025 9:32 PM<br>
To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a><br>
Subject: Re: nabíjení elektromobilu z FVE<br>
<br>
Otázka je, jestli ty 3 % nejsou jenom rezerva na offsety analogových obvodů.<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 30.03.2025 v 16:08 Petr Labaj napsal(a):<br>
> Jasně, pokud zrovna tohle není Váš koníček, tak to asi nestojí zato. Tím <br>
> spíš, když to ani není Vaše auto.<br>
><br>
> Mně by na tom z čistě technického hlediska zajímaly 2 věci.<br>
> Jednak jestli se přece jen nedá v nastavení auta nějak zařídit, aby začalo <br>
> nabíjet hned po připojení kabelu.<br>
> A druhá jestli přece jen neexistuje nějaká varianta, jak udržet auto "ve <br>
> střehu" i když momentálně nenabíjí.<br>
> Tedy generovat mu třeba to PWM se střídou menší než 3%. Což by podle mě <br>
> mohlo/mělo znamenat, že proces nabíjení stále pokračuje (protože PWM <br>
> jede), ale aktuálně se nenabíjí (protože méně než 3%).<br>
> Ten režim méně než 3% tam asi není jen tak zbůhdarma. Zřejmě tím autoři <br>
> standardu měli něco v záměru.<br>
><br>
> Ale to by znamenalo se k tomu signálu CP nějak dostat.<br>
><br>
> PL<br>
><br>
> *****************<br>
><br>
> Dne 30.3.2025 v 10:25 Jirka Mww napsal(a):<br>
>> Já jsem tohle vlákno začal a to vzhledem k absolutní neznalosti <br>
>> problematiky.  Snahy o nabíjení elektromobilu z přebytků FVE<br>
>> ukončím, mám k tomu dvě kategorie důvodů.  První jsou technické :<br>
>> 1. Nabíjení elektromobilu jde zapnout jen dvěma způsoby, buďto na panelu <br>
>> auta, nebo mobilní aplikací.<br>
>> 2. Mobilní aplikace zřejmě funguje přes telefonního operátora , na <br>
>> vzdálenosti k autu nezáleží, v garáži není Wifi .<br>
>> 3. Při nákupu toho auta byla majiteli nainstalována ovládací  aplikace. <br>
>> Neví se kde a jestli je v autě nějaká SIM, neví se ani žádné její číslo.<br>
>> 4. Nějak se vlamovat do komunikace mezi wallboxem a autem rozhodně nebudu <br>
>> , ani hledat nějaký 12V drát. Není to moje, riziko nějakého problému není <br>
>> úplně zanedbatelné. Dokumentace wallboxu a ničem takovém nepíše, dotaz na <br>
>> výrobce zatím nebyl zodpovězen.<br>
>> Pak jsou tady ještě důvody ekonomické.<br>
>> 1. V současné době se elektromobil nabíjí v noci po dobu NT a za spotové <br>
>> ceny.  Od začátku roku to zatím vychází cca na 5 Kč/kWh.<br>
>> 2. Přebytek z FVE , použitelný na nabíjení, bude v průměru asi 100 kWh za <br>
>> měsíc.  V zimě míň, v létě víc,. Reálně se ale 100% tohoto výkonu<br>
>> na nabíjení využít nedá, protože to auto není pořád doma.  Viděl bych to <br>
>> tak na 50% t.j. 50 kWh.<br>
>> 3. Za přetok dostanu od TEDOMu 1 Kč za KWh.<br>
>> 4. Měsíční úspora  by tedy byla cca 50 * (5 -1) =  200 Kč.<br>
>><br>
>>   To opravdu nedává smysl se s tím trápit.<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> <br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div>