Re: nabíjení elektromobilu z FVE

AZe aze na seznam.cz
Neděle Březen 30 21:49:53 CEST 2025


PWM pod 3%    error
PWM (3-7)%     nenabíjí, standby, konektor by ale měl být uzamčen
(10-90)%            nabíjí (6-80)A
aze

-----Původní zpráva----- 
From: Pavel Hudeček
Sent: Sunday, March 30, 2025 9:32 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: nabíjení elektromobilu z FVE

Otázka je, jestli ty 3 % nejsou jenom rezerva na offsety analogových obvodů.

PH

Dne 30.03.2025 v 16:08 Petr Labaj napsal(a):
> Jasně, pokud zrovna tohle není Váš koníček, tak to asi nestojí zato. Tím 
> spíš, když to ani není Vaše auto.
>
> Mně by na tom z čistě technického hlediska zajímaly 2 věci.
> Jednak jestli se přece jen nedá v nastavení auta nějak zařídit, aby začalo 
> nabíjet hned po připojení kabelu.
> A druhá jestli přece jen neexistuje nějaká varianta, jak udržet auto "ve 
> střehu" i když momentálně nenabíjí.
> Tedy generovat mu třeba to PWM se střídou menší než 3%. Což by podle mě 
> mohlo/mělo znamenat, že proces nabíjení stále pokračuje (protože PWM 
> jede), ale aktuálně se nenabíjí (protože méně než 3%).
> Ten režim méně než 3% tam asi není jen tak zbůhdarma. Zřejmě tím autoři 
> standardu měli něco v záměru.
>
> Ale to by znamenalo se k tomu signálu CP nějak dostat.
>
> PL
>
> *****************
>
> Dne 30.3.2025 v 10:25 Jirka Mww napsal(a):
>> Já jsem tohle vlákno začal a to vzhledem k absolutní neznalosti 
>> problematiky.  Snahy o nabíjení elektromobilu z přebytků FVE
>> ukončím, mám k tomu dvě kategorie důvodů.  První jsou technické :
>> 1. Nabíjení elektromobilu jde zapnout jen dvěma způsoby, buďto na panelu 
>> auta, nebo mobilní aplikací.
>> 2. Mobilní aplikace zřejmě funguje přes telefonního operátora , na 
>> vzdálenosti k autu nezáleží, v garáži není Wifi .
>> 3. Při nákupu toho auta byla majiteli nainstalována ovládací  aplikace. 
>> Neví se kde a jestli je v autě nějaká SIM, neví se ani žádné její číslo.
>> 4. Nějak se vlamovat do komunikace mezi wallboxem a autem rozhodně nebudu 
>> , ani hledat nějaký 12V drát. Není to moje, riziko nějakého problému není 
>> úplně zanedbatelné. Dokumentace wallboxu a ničem takovém nepíše, dotaz na 
>> výrobce zatím nebyl zodpovězen.
>> Pak jsou tady ještě důvody ekonomické.
>> 1. V současné době se elektromobil nabíjí v noci po dobu NT a za spotové 
>> ceny.  Od začátku roku to zatím vychází cca na 5 Kč/kWh.
>> 2. Přebytek z FVE , použitelný na nabíjení, bude v průměru asi 100 kWh za 
>> měsíc.  V zimě míň, v létě víc,. Reálně se ale 100% tohoto výkonu
>> na nabíjení využít nedá, protože to auto není pořád doma.  Viděl bych to 
>> tak na 50% t.j. 50 kWh.
>> 3. Za přetok dostanu od TEDOMu 1 Kč za KWh.
>> 4. Měsíční úspora  by tedy byla cca 50 * (5 -1) =  200 Kč.
>>
>>   To opravdu nedává smysl se s tím trápit.
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list