Re: Nabíjení baterie z gridu
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pondělí Září 16 23:19:31 CEST 2024
Strasne dlouhe... zjednodusene, v p....i se pise s mekkym :-(
Dne 16.09.2024 v 22:39 Petr Labaj napsal(a):
> Tak byla to samozřejmě nadsázka.
> Ale otázkou je jak velká.
> Pokud čtete zprávy, které se o autoprůmyslu v Evropě teď valí ze všech
> stran, tak to není optimistické čtení.
> Elektro směr podcenily firmy úplně, ale ani spalováky nejdou tak, jak
> na to všichni byli zvyklí dřív. Dřív se VW jen rozšiřoval, teď redukuje.
> Autoprůmysl je další odvětví, do kterého začala šlapat Čína. A jak už
> to tak u nich bývá, tak intenzívně a s dost velkým úspěchem.
>
> Můj soukromý názor, který nikomu nenutím: nějaký odklad konce
> spalováků a zavedení cel na e-auta z Číny je kontraproduktivní krok.
> Krátkodobě možná pomůže, ale z dlouhodobé perspektivy bude mít záporný
> efekt.
> Utěšujeme se myšlenkou, jak Čínu vytrestáme když zdražíme jejich auta
> pomocí cel. Ale v důsledku skončí naše exporty k nim.
> A Evropa není pupek světa. Pomocí cel jen zvedneme cenovou hladinu BEV
> jak čínských, tak našich. Ale ty už pak nikam mimo Evropu neprodáme.
> Utěšovat se tím, že zbytek světa bude kupovat naše skvělé spalováky
> (když BEV neumíme) je chiméra.
> Jednak i ty spalováky umí Čína udělat stejně dobře a výrazně levněji,
> a druhak trend k elektromobilitě už nikdo nezastaví
> A to ne jen nuceně v Evropě, ale i dobrovolně třeba v Africe nebo Indii.
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 16.9.2024 v 19:00 AZe napsal(a):
>> Používám aktivní indukční balancery, něco jako toto (8S)
>> https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html a funguje to
>> docela dobře.
>> Měl bych dotaz: z čeho usuzujete, že “koncern” končí? ČT?
>> Já jen, že máme přes 20 let auta jen z koncernu, tak na co si mám dát
>> pozor...
>> Mimochodem, měl jsem 9 letý e-UP, rozdíl mezi články byl max. 10mV,
>> SOH 86%.
>> aze
>> *From:* Petr Labaj <mailto:labaj na volny.cz>
>> *Sent:* Monday, September 16, 2024 2:12 AM
>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>> *Subject:* Re: Nabíjení baterie z gridu
>> Já chci implementovat jen ztrátové balancování.
>> Dělají to tak i velcí kluci. Třeba u HV baterek Pylontech, Solax
>> TriplePower a mnoha dalších.
>> Stejně tak to dělají autaři.
>>
>> Ty proudy pro balancování se používají velice nízké. Já jsem původně
>> u té své BMS plánoval udělat vysoké proudy, konkrétně 1, 2 nebo 3A,
>> realizované 2 spínacímí tranzistory a příslušnými výkonovými odpory.
>> Samozřejmě plus PWM.
>> Ale zřejmě to stáhnu výrazně níž.
>>
>> Třeba ten Solax používá balanční proud max. cca 100mA. Konkrétně tam
>> má odpor 33R. Pylontech tam má chip, který teoreticky umí maximálně
>> 150mA, ale má to odporem taky myslím staženo níž.
>> Autaři (například moduly známého končícího koncernu) mají výstupy na
>> externí balancér jištěné nevratnou pojistkou 400mA. Takže taky zřejmě
>> budou používat proud maximálně kolem 200mA. A to tam mají pořádně
>> tučné články.
>> Mimochodem mají to balancování udělané tak blbě, že ten bateriový
>> pack je nerozdělavatelný jinak než destruktivně (flexou). A ty
>> pojistky jsou uvnitř, ven jsou jen vývody.
>> Takže při překročení toho balancovacího proudu shoří pojistka, a celý
>> pack se může vyhodit.
>>
>> Pro nabíjení těch 80V bych použil 2 telekomunikační zdroje. Jsou
>> galvanicky oddělené a mají výstup regulovatelný od nějakých 40 do
>> 64V. A umí omezení proudu.
>> S oblibou se používají v sériovém propojení pro nabíjení baterek s
>> vyšším napětím.
>>
>> PL
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240916/4aaa193c/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list