<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Strasne dlouhe... zjednodusene, v
      p....i se pise s mekkym :-( <br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.09.2024 v 22:39 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:33fb9802-5a67-261a-7e85-834df6bfad5d@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Tak byla to samozřejmě nadsázka.<br>
      Ale otázkou je jak velká.<br>
      Pokud čtete zprávy, které se o autoprůmyslu v Evropě teď valí ze
      všech stran, tak to není optimistické čtení.<br>
      Elektro směr podcenily firmy úplně, ale ani spalováky nejdou tak,
      jak na to všichni byli zvyklí dřív. Dřív se VW jen rozšiřoval, teď
      redukuje.<br>
      Autoprůmysl je další odvětví, do kterého začala šlapat Čína. A jak
      už to tak u nich bývá, tak intenzívně a s dost velkým úspěchem.<br>
      <br>
      Můj soukromý názor, který nikomu nenutím: nějaký odklad konce
      spalováků a zavedení cel na e-auta z Číny je kontraproduktivní
      krok.<br>
      Krátkodobě možná pomůže, ale z dlouhodobé perspektivy bude mít
      záporný efekt.<br>
      Utěšujeme se myšlenkou, jak Čínu vytrestáme když zdražíme jejich
      auta pomocí cel. Ale v důsledku skončí naše exporty k nim.<br>
      A Evropa není pupek světa. Pomocí cel jen zvedneme cenovou hladinu
      BEV jak čínských, tak našich. Ale ty už pak nikam mimo Evropu
      neprodáme.<br>
      Utěšovat se tím, že zbytek světa bude kupovat naše skvělé
      spalováky (když BEV neumíme) je chiméra.<br>
      Jednak i ty spalováky umí Čína udělat stejně dobře a výrazně
      levněji, a druhak trend k elektromobilitě už nikdo nezastaví<br>
      A to ne jen nuceně v Evropě, ale i dobrovolně třeba v Africe nebo
      Indii.<br>
      <br>
      PL<br>
      <br>
      *******************<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.9.2024 v 19:00 AZe napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:15F8E906CC974AE690395D92167292C0@FD">
        <meta content="text/html; charset=UTF-8"
          http-equiv="Content-Type">
        <div dir="ltr">
          <div
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR:
          #000000">
            <div>Používám aktivní indukční balancery, něco jako toto
              (8S)</div>
            <div><a
title="https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.321.7c3f1802BzzZXc&gatewayAdapt=glo2vnm"
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html"
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html</a>
              a funguje to docela dobře.</div>
            <div>Měl bych dotaz: z čeho usuzujete, že “koncern” končí?
              ČT?</div>
            <div>Já jen, že máme přes 20 let auta jen z koncernu, tak na
              co si mám dát pozor...</div>
            <div>Mimochodem, měl jsem 9 letý e-UP, rozdíl mezi články
              byl max. 10mV, SOH 86%.</div>
            <div>aze</div>
            <div> </div>
            <div> </div>
            <div
style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
              <div style="FONT: 10pt tahoma">
                <div> </div>
                <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                  <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                      title="labaj@volny.cz"
                      href="mailto:labaj@volny.cz"
                      moz-do-not-send="true">Petr Labaj</a> </div>
                  <div><b>Sent:</b> Monday, September 16, 2024 2:12 AM</div>
                  <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
                      href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                      moz-do-not-send="true"
                      class="moz-txt-link-freetext">hw-list@list.hw.cz</a>
                  </div>
                  <div><b>Subject:</b> Re: Nabíjení baterie z gridu</div>
                </div>
              </div>
              <div> </div>
            </div>
            <div
style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">Já chci
              implementovat jen ztrátové balancování.<br>
              Dělají to tak i velcí kluci. Třeba u HV baterek Pylontech,
              Solax TriplePower a mnoha dalších.<br>
              Stejně tak to dělají autaři.<br>
              <br>
              Ty proudy pro balancování se používají velice nízké. Já
              jsem původně u té své BMS plánoval udělat vysoké proudy,
              konkrétně 1, 2 nebo 3A, realizované 2 spínacímí
              tranzistory a příslušnými výkonovými odpory. Samozřejmě
              plus PWM.<br>
              Ale zřejmě to stáhnu výrazně níž.<br>
              <br>
              Třeba ten Solax používá balanční proud max. cca 100mA.
              Konkrétně tam má odpor 33R. Pylontech tam má chip, který
              teoreticky umí maximálně 150mA, ale má to odporem taky
              myslím staženo níž.<br>
              Autaři (například moduly známého končícího koncernu) mají
              výstupy na externí balancér jištěné nevratnou pojistkou
              400mA. Takže taky zřejmě budou používat proud maximálně
              kolem 200mA.  A to tam mají pořádně tučné články.<br>
              Mimochodem mají to balancování udělané tak blbě, že ten
              bateriový pack je nerozdělavatelný jinak než destruktivně
              (flexou). A ty pojistky jsou uvnitř, ven jsou jen vývody.<br>
              Takže při překročení toho balancovacího proudu shoří
              pojistka, a celý pack se může vyhodit.<br>
              <br>
              Pro nabíjení těch 80V bych použil 2 telekomunikační
              zdroje. Jsou galvanicky oddělené a mají výstup
              regulovatelný od nějakých 40 do 64V. A umí omezení proudu.<br>
              S oblibou se používají v sériovém propojení pro nabíjení
              baterek s vyšším napětím.<br>
              <br>
              PL<br>
            </div>
          </div>
        </div>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>