Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Pondělí Září 9 02:49:17 CEST 2024
Jasně, NIO. To nemusím hledat, je tím známé.
Ale je to právě jediná firma která to takhle dělá.
(v jednom z předchozích postů jsem omylem napsal Zeeker, ale pak jsem se
opravil, že se jedná o NIO)
Je to uzavřené řešení jediné firmy, takže jako směr vývoje nezajímavé.
PL
******************
Dne 8.9.2024 v 21:42 Jindrich Fucik napsal(a):
> Hledej NIO Power. Nedávno se chlubili že už mají 2300 stanic v číně.
> Videí je víc než dost.
>
> Dne 08.09.2024 v 20:21 Petr Labaj napsal(a):
>> Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.
>> Ta auta mají baterky co kus to originál.
>> Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár výměnných
>> stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u jiných značek
>> reálně neviděl.
>>
>> Musel by to být úplně jiný obchodní model.
>> A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.
>> Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce
>> sodíkové baterky. Atd.
>> A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní
>> disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by tady
>> vše šlo pryč.
>>
>> PL
>>
>> ****************
>>
>> Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný napsal(a):
>>> V Číně robotická výměna battery packů normálně funguje. Auto se
>>> kupuje bez baterky a výměna baterek je služba, třeba s nějakým
>>> paušálem.
>>>
>>> HP
>>>
>>>
>>> ne 8. 9. 2024 v 19:27 odesílatel Pavel Kořenský
>>> <pavel.korensky na dator3.cz> napsal:
>>>
>>> Jo, vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo mnohem
>>> lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba na tom
>>> sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za plnou.
>>> Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam nějaký
>>> kamion,
>>> který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je někam k
>>> rozvodně/elektrárně na nabití.
>>>
>>> Zdraví PavelK
>>>
>>> Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):
>>> > Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.
>>> > V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz šel
>>> odsud.
>>> > Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma centrálníma
>>> > kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci získat
>>> dominanci.
>>> > A automobilka v tom může být jen v roli partnera a podpory.
>>> >
>>> > Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):
>>> >> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový výrobce BEV je
>>> snad
>>> >> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.
>>> >> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase se k ní
>>> upírají
>>> >> zraky a každý její nápad je defaultně považován za dobrý.
>>> >> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce úspěšnosti.
>>> >>
>>> >> PL
>>> >>
>>> >> ****************
>>> >>
>>> >> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):
>>> >>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):
>>> >>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik napsal(a):
>>> >>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek. Dá se s ním řešit
>>> spoustu
>>> >>>>> zajímavých věcí. Například swap station která má nějakou
>>> volnou
>>> >>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání sítě". Nebo,
>>> chcete-li, na
>>> >>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné spotové ceny.
>>> >>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno příležitosti na
>>> zavedení
>>> >>>> něčeho takového možná bylo na začátku elektromobility, kdyby
>>> na to
>>> >>>> vznikl nějaký pružný standard.
>>> >>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční součástí auto a jejich
>>> >>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního boje. Takže do nějaké
>>> >>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo nepůjde.
>>> >>>> To by musela nějakou silou medvědí a brutálním tlakem prosadit
>>> >>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v to nevěřím,
>>> lobbisti by
>>> >>>> jim to rozmluvili.
>>> >>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je nabíjecí doba čím dál
>>> tím
>>> >>>> menším problémem.
>>> >>>
>>> >>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD swap provozuje,
>>> je jen
>>> >>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka času, kdy
>>> nachytají
>>> >>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap dají použít pro
>>> >>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou metropolitní baterie
>>> zadarmo.
>>> >>>
>>> >>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to legrační, jak to má
>>> takové ty
>>> >>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se hlasový asistent
>>> probudí
>>> >>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super, protože každý, koho
>>> vezete,
>>> >>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak co, jek se ti s
>>> tím BYD
>>> >>> jezdí?" a tak.
Další informace o konferenci Hw-list