Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 9 02:49:17 CEST 2024


Jasně, NIO. To nemusím hledat, je tím známé.
Ale je to právě jediná firma která to takhle dělá.
(v jednom z předchozích postů jsem omylem napsal Zeeker, ale pak jsem se 
opravil, že se jedná o NIO)
Je to uzavřené řešení jediné firmy, takže jako směr vývoje nezajímavé.

PL

******************

Dne 8.9.2024 v 21:42 Jindrich Fucik napsal(a):
> Hledej NIO Power. Nedávno se chlubili že už mají 2300 stanic v číně.
> Videí je víc než dost.
>
> Dne 08.09.2024 v 20:21 Petr Labaj napsal(a):
>> Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.
>> Ta auta mají baterky co kus to originál.
>> Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár výměnných 
>> stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u jiných značek 
>> reálně neviděl.
>>
>> Musel by to být úplně jiný obchodní model.
>> A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.
>> Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce 
>> sodíkové baterky. Atd.
>> A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní 
>> disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by tady 
>> vše šlo pryč.
>>
>> PL
>>
>> ****************
>>
>> Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný napsal(a):
>>> V Číně robotická výměna battery packů normálně funguje. Auto se 
>>> kupuje bez baterky a výměna baterek je služba, třeba s nějakým 
>>> paušálem.
>>>
>>> HP
>>>
>>>
>>> ne 8. 9. 2024 v 19:27 odesílatel Pavel Kořenský 
>>> <pavel.korensky na dator3.cz> napsal:
>>>
>>>     Jo, vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo mnohem
>>>     lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba na tom
>>>     sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za plnou.
>>>     Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam nějaký
>>>     kamion,
>>>     který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je někam k
>>>     rozvodně/elektrárně na nabití.
>>>
>>>     Zdraví PavelK
>>>
>>>     Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):
>>>     > Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.
>>>     > V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz šel 
>>> odsud.
>>>     > Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma centrálníma
>>>     > kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci získat
>>>     dominanci.
>>>     > A automobilka v tom může být jen v roli partnera a podpory.
>>>     >
>>>     > Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):
>>>     >> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový výrobce BEV je 
>>> snad
>>>     >> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.
>>>     >> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase se k ní
>>>     upírají
>>>     >> zraky a každý její nápad je defaultně považován za dobrý.
>>>     >> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce úspěšnosti.
>>>     >>
>>>     >> PL
>>>     >>
>>>     >> ****************
>>>     >>
>>>     >> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):
>>>     >>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):
>>>     >>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik napsal(a):
>>>     >>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek. Dá se s ním řešit 
>>> spoustu
>>>     >>>>> zajímavých věcí. Například swap station která má nějakou 
>>> volnou
>>>     >>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání sítě". Nebo,
>>>     chcete-li, na
>>>     >>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné spotové ceny.
>>>     >>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno příležitosti na
>>>     zavedení
>>>     >>>> něčeho takového možná bylo na začátku elektromobility, kdyby
>>>     na to
>>>     >>>> vznikl nějaký pružný standard.
>>>     >>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční součástí auto a jejich
>>>     >>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního boje. Takže do nějaké
>>>     >>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo nepůjde.
>>>     >>>> To by musela nějakou silou medvědí a brutálním tlakem prosadit
>>>     >>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v to nevěřím,
>>>     lobbisti by
>>>     >>>> jim to rozmluvili.
>>>     >>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je nabíjecí doba čím dál
>>>     tím
>>>     >>>> menším problémem.
>>>     >>>
>>>     >>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD swap provozuje,
>>>     je jen
>>>     >>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka času, kdy
>>>     nachytají
>>>     >>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap dají použít pro
>>>     >>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou metropolitní baterie
>>>     zadarmo.
>>>     >>>
>>>     >>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to legrační, jak to má
>>>     takové ty
>>>     >>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se hlasový asistent
>>>     probudí
>>>     >>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super, protože každý, koho
>>>     vezete,
>>>     >>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak co, jek se ti s
>>>     tím BYD
>>>     >>> jezdí?" a tak.



Další informace o konferenci Hw-list