Tohle je taky pěkné - Jak z nanoVNA udělat tinyPFA

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Květen 25 21:12:21 CEST 2024

Zdravím,

při prohledávání Internetu jsem narazil na tuhle stránku -
https://www.tinydevices.org/wiki/pmwiki.php?n=TinyPFA.Homepage

Vypadá to, že nějaký génius dokázal napsat jiný firmware pro nanoVNA a
předělat ho tak, že funguje jako Phase Frequency Analyzer pro přesné
měření fázových a frekvenčních rozdílů mezi dvěma vstupy. A dokonce to
umí spolupracovat s programem TimeLab, který z naměřených dat umí
počítat Allan Deviation a další statistiky.

Schválně zkusím nějak ozálohovat firmware toho mého nanoVNA, nahrát tam
ten tinyPFA firmware a podívat se na to. Pokud by to skutečně chodilo
(mně to zatím přijde jako sci-fi), tak by to plnilo do značné míry funci
toho přístroje jehož fotografii posílal kolega Valuch v souvislosti s
prací toho jeho diplomanta týkající se OCXO oscilátoru pacifikovaného
pomocí F9T GPS modulu. Myslím tím ten přístroj co měl na sobě napsáno
Rohde-Schwartz a který mírně ojetý stává na EBay bratru tak 25.000 až
30.000 USD.

Pokud by to nějakým přijatelným způsobem náhodou fungovalo, asi bych si
objednal druhý nanoVNA a ten první už nechal s tím TinyPFA. Na měření
toho Rb normálu co bastlím by se to mohlo hodit...

Zdraví PavelK