Re: Tak mi přišel nanoVNA

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Sobota Květen 25 08:31:20 CEST 2024

Ahoj,

Ako vravi kolega "we should not measure old equipment with modern
instruments, because we can see things we do not want to see" :-)

Tie kalibracne sady nie su az tak velky problem. Obzvlast ak ma pristroj
dynamicky rozsah 40 dB. Ucelom kalibracie je posunut referencnu rovinu
tam, kde merias. Ak merias prenos, tak staci i-spojka a rovnake meracie
kable. Ak schces merat aj S11/S22 tak potrebujes na konci
vedenia/konektora, presne tam kde sa pripajas do meraneho n-branu tri
definovane impedancie. Obycajne je to tvoreny obvod, skrat a Z0. Ich
kvalita zavisi od kvality pouziteho meracieho pristroja a kvality
merania, ktoru ocakavas. NanoVNA je uzitocny pristroj, ale nie valnej
kvality, takze poziadavky na kalibracnu sadu nie su nijak velke.

Na hroty zabudni, urobis si tym viac problemov ako uzitku. Robi sa to
tak, ze si vezmes kratky pigtail s napr. SMA a prispajkujes na
vstup/vystup. Samozrejme na to musi byt navrhnuty plosak, v mieste
pripojenia ku meraneho objektu musis mat dobru zem. A onen drat by na
druhom konci nemal byt pripojeny k nicomu inemu, len ku pigtailu.
Nepodcenovat realne vlastnosti suciastok (napriklad kus dratu) ani pri
10 MHz. 1 cm vodica ma pri 10 MHz impedanciu cca. 1 Ohm.

Mozeme blizsie rozobrat v krcme o 3 tyzdne. Posielam nejake edukacne
materialy sukromne.

d.