PRE proud solar

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Květen 24 13:31:33 CEST 2024

máte 10 period na tom aby spotřeba byla větší než dodávka. JInak jde o
zaznamenanou dodávku. A ještě nikdo neví kerých 10 period samozřejmě.

Ani jalovina není už co bývala za převahy točivých strojů... Ona to není
ani kapacitní jalovina. Prostě to nebere nic, napětí vzroste nad 170V
(př.), odtud si to bere echvilku energii aby pokryl zbytek kdy nebere a
jak jde sinusovka dolů, tak při o něco větším napětí, třeba 200V
přestane brát. To je sice nějaká nesymetrie vedoucí k fázovému posunu,
ale výsledný "účiník" s tím posunem nemá moc společného.

proto se už neříká "cos fí", protože nevyjadřuije fázový posunale "power
factor".

Pokud si představíte rotační vektor výkonu, tak sebou bude pěkně škubat.