OT ? ohrev teple vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Květen 23 13:16:08 CEST 2024

S tím počtem a výkonem panelů je to trochu složitější.
Jde totiž nejen o teoretický dosažitelný výkon, ale i o napětí, abyste
spirálou bojleru něco protlačil.
Zde zase záleží na tom, jestli si pořídíte levný solární střídač (ten
neumí napětí zvyšovat, jen ho
naseká na obdélníkové AC) nebo solární měnič (ten ho umí zvednout).
A zase všechny mají nějaké rozpětí vstupního napětí a proudů, se kterými
umí dělat.

Panely jsou dneska velmi levné. Takže pokud nemáte ideální podmínky
osvitu, narval bych jich tam co nejvíc.
Panely jako druhá krytina jsou podle mě dobrý nápad, a na části střechy
(kde to jde) je tam takto taky mám.
Ale není to místo plechu, nýbrž jako další vrstva nad plechem (cca 10cm
by měla být minimální mezera nad plechem).
Mám na ně nalepené EPDM těsnění, které uzavře mezery mazi panely, a
vytvoří tak prakticky jednolitou střechu.

PL