Re: LC Pi filtr a jak na něj ?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Květen 17 21:31:25 CEST 2024

Energia nema kam zmiznut. Takze ak mame elektricku siet,
vlna/vykon/energia moze len prejst, byt odrazena, byt spotrebovana vo
vnutri, alebo vyziarena von. Ak uvazujeme napriklad spomenute dutinove
rezonatory, tie maju typicky vysoky cinitel akosti, takze vo vnutri sa
vela nespotrebovava. Takisto sa nevyziari, nema kade. Takze pristup s
ladenim prenosu moze fungovat.

Ked sa ladi, tak zmena S11/S22 (return loss) je obycajne vysoka, co sa
vyrazne lahsie meria ako miniaturna zmena S21 (prenos).

Zalezi samozrejme na aplikacii. Generator a analyzu prenosovych funkcii
uz maju aj nove osciloskopy od Rohde Schwarz. Vyhoda je, ze u
spektraku/osciloskopu to pobezi od nizkych, az ultra nizkych frekvencii.
Kdezto VNA zacinaju na desiatkach kHz az jednotkach MHz. S spektrakom
sme na desiatkach Hz, s osciloskopom na stotinach Hz. To VNA nevedia.
NIzkofrekvencny VNA mal myslim len Agilent (od 5 Hz), potom sa kupuju
rozne lock-in amplifiers a ine veci.

Mame aplikacie, aj v amaterskej praxi, kde je to uzitocne. Naprikald
nastavovanie regulatora. Takze moc by som to neopluval :-)

b.