Re: OT: Tlumení do pantů dveří

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Květen 17 20:37:44 CEST 2024

Zalepení bez jakýchkoli dalších procedur je můj oblíbený postup. Jenže
tady se utrh ventilek:-)

Aneb ukázalo se, že nylonový plášť je sice zdá se, odolnější než gumový,
ale zas o něco víc klouže a to i vůči ráfku. Normálně by to na předním
kole nevadilo, protože brzdím prakticky jen zadní el. brzdou, jenže když
na tom jede kámoš a chce si zkusit driftovat...

Duši jsem velmi pečlivě očistil lihem, ale stejně nakonec nedrželo. Asi
hlavně proto, že samotné dostání do pláště neprobíhalo tak hladce, jak
jsem si představoval...

No a pak mě napad fígl s povytažením osy, sundáním distančního válečku -
a duši lze pohodlně vložit, aniž by nastaly složitosti okolo bubnové
brzdy, kterou sice soudruzi z Itálie asi vymysleli dobře, ale soudruzi z
Číny některé díry vyvrtali trochu šejdrem, takže dostat jí zpět je
hrozný martýrium.

Pak zas nasadit váleček, zasunout osu, modré lepidlo a zašroubovat. To
by bylo OK.
Ten velmi pevný plášť má ještě jeden problém: Dostat ho na ráfek
vyžaduje značné síly. Na zadním kole je to relativně snadné, když pevně
drží se zbytkem 18 kg železa. Ale přední vidlice je pohyblivá, nevím
jestli by to bylo horší, kdyby bylo kolo sundané, no asi jo.

Celkově to bylo velký překvapení, protože přední plášť jsem měnil, spolu
s duší, po asi 6100 km a do té doby v něm byl originální i vzduch.
Naopak zadních plášťů a zalepených duší už tu mám hormadu. Takže jsem
nečekal, že ani ne po měsíci zas polezu do předního kola.

Vzadu jsem přešel na bezdušový systém, ale vepředu se bojím, protože
vyfouknutí píchlé bezduše je na závěr velmi náhlý a rychlý proces.

PH