<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Zalepení bez jakýchkoli dalších procedur je můj oblíbený postup.
    Jenže tady se utrh ventilek:-)<br>
    <br>
    Aneb ukázalo se, že nylonový plášť je sice zdá se, odolnější než
    gumový, ale zas o něco víc klouže a to i vůči ráfku. Normálně by to
    na předním kole nevadilo, protože brzdím prakticky jen zadní el.
    brzdou, jenže když na tom jede kámoš a chce si zkusit driftovat...<br>
    <br>
    Duši jsem velmi pečlivě očistil lihem, ale stejně nakonec nedrželo.
    Asi hlavně proto, že samotné dostání do pláště neprobíhalo tak
    hladce, jak jsem si představoval...<br>
    <br>
    No a pak mě napad fígl s povytažením osy, sundáním distančního
    válečku - a duši lze pohodlně vložit, aniž by nastaly složitosti
    okolo bubnové brzdy, kterou sice soudruzi z Itálie asi vymysleli
    dobře, ale soudruzi z Číny některé díry vyvrtali trochu šejdrem,
    takže dostat jí zpět je hrozný martýrium.<br>
    <br>
    Pak zas nasadit váleček, zasunout osu, modré lepidlo a zašroubovat.
    To by bylo OK.<br>
    Ten velmi pevný plášť má ještě jeden problém: Dostat ho na ráfek
    vyžaduje značné síly. Na zadním kole je to relativně snadné, když
    pevně drží se zbytkem 18 kg železa. Ale přední vidlice je pohyblivá,
    nevím jestli by to bylo horší, kdyby bylo kolo sundané, no asi jo.<br>
    <br>
    Celkově to bylo velký překvapení, protože přední plášť jsem měnil,
    spolu s duší, po asi 6100 km a do té doby v něm byl originální i
    vzduch. Naopak zadních plášťů a zalepených duší už tu mám hormadu.
    Takže jsem nečekal, že ani ne po měsíci zas polezu do předního kola.<br>
    <br>
    Vzadu jsem přešel na bezdušový systém, ale vepředu se bojím, protože
    vyfouknutí píchlé bezduše je na závěr velmi náhlý a rychlý proces.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 17.05.2024 v 17:06 David Obdrzalek
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:66477282.9517.1095A233@David.Obdrzalek.mff.cuni.cz">
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">Myslím, že PH šlo o to, že nechce sundávat kolo. Ale i tak bych raději než tuhle 
šaškárnu duši vytáhl zpod pláště, zalepil záplatou, vrátil.

To s tou trubkou není potřeba, bohatě by stačilo - a bylo úspěšnější - zmáčknout 
naplocho mezi dvě destičky. I kdyby ze trochu slepila, tak se při nafukování tlakem 
vzduchu zas rozlepí. Ale tak jako tak bych myslel, že to s tou trubkou nepůjde, 
protože při nafukování se to spíš rozjede od sebe, než že by to v trubce samo od 
sebe zůstalo a roztahovalo se jen radiálně proti trubce. 

A ještě by taky bylo potřeba zevnitř duše na tom lepeném překryvu odmýt "aseptický 
klouzek", aby tam to lepidlo vůbec chytlo.

(a potvrzuju, dávat větší duši do pláště je dost běžné, zejména u supermarketových 
kol)

D.O.

On 17 May 2024 at 15:55, Aleš Filip wrote:

</pre>
      <blockquote type="cite">
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">Ahoj,

  Jestli to má jít do pláště, tak bych se s tím nezkracoval. 2" zase 
nejsou tolik. Já jsem měl také v 10" plášti 8,5" duši, a vůbec jí to 
nevadilo ;-)

--
Aleš Filip
/<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.afilip.cz/">http://www.afilip.cz/</a>

Původní zpráva od Pavel Hudeček:
</pre>
        <blockquote type="cite">
          <pre class="moz-quote-pre" wrap="">Když už je tu odbočka o duších, tak mám dotaz:

Co když vezmu novou duši, větší než potřebuju (12" místo 10"), 
přestřihnu, bez sundání kola vložím na požadované místo a s přesahem 
několik cm slepím lepidlem na záplatování duší?

Finální krok si představuju tak, že si vytisknu kousek "trubky", 
navlíknu na duši, nasunu do ní slepené místo ještě za mokra a pak 
trochu nafouknu, aby se zevnitř přitiskla k trubce. Za nějakou dobu 
vypustím a rourku rozštípnu.

Je to úplná blbost bez šance na úspěch, nebo to stojí za vyzkoušení?
</pre>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>