Trubickove poistky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Květen 17 09:12:03 CEST 2024

[preposielam]
----

Dobry den,

chcem sa podakovat vsetkym, ktori mi odpisali, za vysvetlenie tych trubickovych poistiek. Pytal som sa na to kvoli tomu, ze v tej diplomke o kalibracnom zdroji, ktora sa tu rozoberala, bolo pouzite zapojenie poistky a patricne polarizovanej diody, ktora mala zrejme pri otoceni polarity externeho zdroja, prepalit poistku. Ja tento typ ochrany sice nepouzivam, mam v zapojeni jednu diodu 1n4007 v priepustnom smere, ale chcem si tam doplnit prudovu ochranu. Odpor poistky je v mojom pripade zelana funkcia, aj ked degraduje napajaci adapter 12V/1A. Ten je zdegradovany uz tak ci tak, takze, ked na vstupe bude dalsi filter tvoreny poistkou a filtracnymi kondikmi, bude to len vylepsovat napajanie mojho teplomeru. Este ma v tejto suvislosti napadlo pouzit vratne NTC poistky. Tie maju v pracovnom pasme odpor par 10 Ohmov a pri prekroceni prudu ho zvysia na kiloOhmy. Pokial sa pamatam na moje experimenty s L7805, tak tych 10 Ohmov na vstupe bolo tak akurat.

A.

A hlavně rychlé pojistky mohou mít docela velký odpor který zdegraduje vlastnosti zdroje 12V.
Lubor