RE: trasování puku a hráčů

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Květen 16 16:43:22 CEST 2024

Pri merani faze nemoze vlnova dlzka presiahnut cas, ked sa faza posunie
o 360 stupnov viac ako 1x takze limit je skor maximalna frekvencia
U BT 2.4GHz teda fazova metoda neprichadza do uvahy.
Meranie prichodu puzlu je uz je uz realizovatelnejsie tam plati cim vacsia frekvencia
tym vacsia presnost.
V praxi sa ale pouziva DSSS a CDMA. (typicky radary, GPS  a ine) pretoze potrebujeme prenasat data ako id tagov id puku a dokazat ich identifikovak aj ked pridu v rovnakom case pretoze kazdy ma ine SN. Nakoniec tak funguje aj samotne GPS.
Ale viem si predstavit ze sa ziadne data neprenasaju a na zaklade SN sa vie, z ktoreho tagu
signal prisiel

J.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Thursday, May 16, 2024 1:56 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: trasování puku a hráčů

No zásadní rozdíl je ten, že když bude jen vysílat něco, nepotřebuje kvůli tomu provozovat složitý přijímač umožňující přesné měření z více vysílačů, ani data nijak zpracovávat a tedy ani nemusí mít velkou spotřebu. Naopak přesné měření na straně krabiček okolo hřiště a zpracování někde v PC je snadno řešitelný.

Přesnost bych v každém případě neviděl jako problém, BT jede na 2,4 GHz, to je 125 mm, možnost přijímat prakticky všude okolo (nebo naopak), takže pak už závisí jen na fázovém rozlišení měření, kolikrát menší bude rozlišení.

PH