GSM repeater

ok2mtm na seznam.cz ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Květen 13 18:13:33 CEST 2024

To v autě může být jenom pasivní věc - anténní vazba u toho mobilu (cívka
tam není, spíš patch anténa) propojená koaxem s anténou na střeše auta.
Vzhledem k tomu, že telefon v kastlíku bude mít útlum na signálu klidně 20
dB, tak pokud tahle pasivní věc bud mít 10dB ztrátu, tak to bude furt velké
plus. A bezdrátové dobíjení je už jenom drobnost.
Znám podobnou lokalitu tady na Moravě - Dolní Bušínov - jedinej telefon tam
funguje drátěnej v místní hotelu/restauraci. Satelitní jsem nezkoušel, ale
mám dojem, že ani to by nebylo moc úspěšné, i GPS nemělo moc signálu.
Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Monday, May 13, 2024 5:53 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: GSM repeater

V určitých případech stojí za úvahu se podívat k výrobcům aut. Dnes je
taková hezká móda dávat do aut kaslík na telefon, který v sobě má cívku
(anténu) směrem k telefonu, pak kus koaxu na střechu auta a na střeše druhou
anténu směrem k operátorovi. Případně je k tomu i bezdrátové nabíjení.
Třeba by to mohlo splnit požadavky - koax se dá jinej, aby to dosáhlo na
střechu a je to. Rozhodně to bude méně nelegální.