GSM repeater

ok2mtm na seznam.cz ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Květen 13 17:36:58 CEST 2024

A není lepší chata bez signálu? To ale asi slyšet nechtěl. Začal bych tím,
zda doopravdy GSM, a v jakém pásmu (900 nebo 1800 MHz) nebo tam má nějaké
LTE nebo přímo 5G, včetně toto, neomezovat se jenom na T-Mobile, ale podívat
se i po ostatních operátorech. Ony jsou tam dost rozdíly. A pokud tam
doopravdy není ničí signál, tak na operátora, ať s tím něco udělají -
minimálně by mu mohli říci, že tam doopravdy nic neplánují, v lepším případě
si zatím nikdo nestěžoval.
Repeatery, resp. zesilovače se dělaly, ale bylo s tím doopravdy víc škody
než užitku, muselo se to umět namontovat a nastavit, aby to vůbec nějak
zesilovalo a nezačalo to kmitat. Ale bylo to vyloženě na GSM, na žádnou
novější síť. Druhá věc je, že pokud to nemontoval operátor, nebo někdo s
jeho požehnáním, tak to není moc legální.
Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Monday, May 13, 2024 5:27 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: GSM repeater

Už se to tu asi řešilo, ale dneska se mě kamarád zeptal jak posílit slabý
GSM signál na chatě. Že prý na něj v T-Mobile koukali jako na blázna.
Já bych mu poradil pořádnou anténu a starý mobil s konektorem na ní. Ale
koukal jsem na web a bývalá Tesla Hloubětín vyrábí nějaké repeatry se
zesilovačem. Protože vím, že před časem dělali vysílače a příslušenství pro
GSM, soudil bych, že by to mohlo fungovat.
Potřeboval bych, kdyby se někdo ozval s osobní zkušeností. Třeba jestli je
nutné hnát na místo instalace někoho se spektrákem a tak.

Mrazík