Re: 3-fázový dotaz

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 10 21:20:08 CEST 2024

Jsou tam OnGrid měniče Solax řady Pro.
Povelovat to má datalogger Solax (na základě pokynů z RTU).
S ničím jiným ty měniče nespolupracují. Je to bohužel pro Solax
charakteristické, že nejsou moc nakloněni spolupráci s výrobky jiných firem.
A ten datalogger je dost hloupý. Tedy aspoň zatím, je to myslím v jejich
portfoliu dost nový výrobek.
Měl jsem to rozdělané, je tam docela mocný procesor ARM a hodně paměti,
takže potenciál to má.
Teď neumí ani uchovat nějakou historii toho, co měničům poslal. Takže
nějaká post-mortem diagnostika je prakticky nemožná.

Kdyby to byla moje zakázka, ta bych na to nasadil nějaký svůj externí
sniffer (na míru napsaný), odchytil komunikaci a současně zkusil
monitorovat výkonový výstup.
Ale prý je tam velmi nekonstruktivní prostředí (viz můj názor na ženské
v nejvyšším vedení), které jen trvá na svých právech (že má všechno
skvěle fungovat), ale nejsou ochotni tomu jít trochu naproti.
Jsem rád, že s tím nemám ekonomicky nic společného.
Ale věcně by mě to hodně zajímalo.

To s omezením výkonu je zajímavé. Netušil jsem, že nějaké takové
pravidlo existuje.
Vzhledem k tomu, že je to dost velká fabrika, tak bych skoro čekal, že
ten přetok nebude moc často vyšší než těch 20% instalovaného výkonu.

Díky.
PL