[OT] Domaci vodarna

Pátek Květen 10 14:04:11 CEST 2024

No když se tady probírá expanzka - používám jí takovým netypickým
způsobem, na proplachování výměníku tepelného čerpadla voda-voda. Mám na
to tohle udělátko. https://www.vaelektronik.cz/tepcerp/provozvv.html#fotky3
Expanzku natlakuju z vodovodu a po dosažení nastaveného tlaku sepne
ventil, který to propláchne. Jenže ke konci, když je skoro prázdná, to
začne strašně zakmitávat. Přece jen trubkový výměník toho moc nevydrží.
Nakonec jsem dal na výstup zpětnou klapku, přes kterou si to při
podtlaku přicucne vzduch. Další záhadný efekt - když už z toho skoro nic
neteče, jen to tak bryndá a ten ventil zavřu (voda z vodovodu je
zavřená), hned to ukazuje skoro 1 bar. Až jsem si myslel, že je blbé
tlakové čidlo (nějaké levné z Hadexu), ale ten tlak tam skutečně je. Kde
se tam ten zbytek vody drží, je mi záhadou.

Anděl