[OT] Domaci vodarna

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Květen 10 08:46:49 CEST 2024

Rozkmitanie sposobuje netlmenie tlakovych razov v systeme pri
zapnuti/vypnuti cerpadla
Hlavne tlmenie ma robit expanzka ( ak je pouzita ), alebo elektronicke
riadenie cerpadla ( pomaly nabeh, dobeh, riadenie otacok na konstantny tlak
) V vasom pripade je asi riesenie s obycajnym tlakovym spinacom a
expanzkou.

- nefunkcna expanzka ( najcastejsie zle natlakovana vzduchom, alebo
prasknuty vak:  POZOR- tlak vzduchu merat pri odpojenej/otvorenej casti na
vodu, inak sa odmeria tlak vody a nie vzduchu , ak odtial vystrekne voda  -
je prasknutry vak/membrana )
- prilis velka vzdialenost medzi cerpadlom a expanzkou po potrubi
- prilis tenka, alebo upchata hadica/rura medzi cerpadlom a expanzkou
- zaneseny filter ( ak je (chybne) namontovany medzi cerpadlo a pripojenie
expanzky

Strieka zo vzduchoveho ventilu voda ? -> riesit vymenu vaku v expanzke (
pri vakovych ), alebo expanzky, podla pouziteho typu expanzky
Je tam este vzduch ? -> vypnut cerpadlo, uvolnit tlak vody ( pozor na
hydrostaticky tlak vodneho stlpca v potrubi v dome - eliminovat aj ten ) a
dofukat na prislusnu hodnotu vzduchu ( pozor - nie na prednastavenych 1.5
bar ako je z vyroby, ale podla vypoctu zo spinacich/vypinacich tlakov
tlakoveho spinaca )

Ak nepomoze, tak
Kde je pripojena expanzka ?
Hned na vystup cerpadla, spolu s pripojenim tlakoveho spinaca ?
Aka je vzdialenost medzi cerpadlom a expanzkou po hadici / rurke ?
Nie je zanesena ta hadica ?
Kde su umiestnene spatne klapky?  ( mali by byt minimalne pri sacom kosi a
na vystupe cerpadla, pred pripojenim tlakoveho spinaca, expanzky, manometra
)

Dodo

št 9. 5. 2024 o 20:36 Martin Locker <locker na vosrk.cz> napísal(a):