[OT] Domaci vodarna

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Květen 9 21:18:09 CEST 2024

On Thu, 9 May 2024, Martin Locker wrote:

> [...]
> hysterezi, ale bez většího efektu.
>
> Když jsem pozoroval tlakoměr na výstupu čerpadla, tak tam po zapnutí
> opravdu prudce stoupne tlak (téměř o více než 1,5 baru - tedy, co stihnu
> okometricky přečíst) a ihned klesne. Takže to vypadá, že ten spínač asi
> funguje, ale proč tam dochází k takovému rázu (tlak vzduchu v zásobníku
> zkontrolován 1,8 bar, zkoušel jsem i snížit, ale opět bez efektu).
> Samozřejmě jsem preventivně odvzdušnil zásobník i přívod do spínače. Co
> se v tom systému mohlo změnit, že se to tak hezky (téměř nezávisle na
> čemkoliv) rozkmitá, když to předtím 5 let fungovalo?

Odvzdusnil ? V zasobniku prece musi byt vzduch. Obvykle tedy byva kolem
vaku, ale kdyz se vak casem protrhne tak aspon nad vodou.

Kdyz cerpadlo napumpuje a vypnete ho a zacnete vypoustet vodu, tak by
mel vytect kybl ci dva dle kapacity zasobniku. Pak to bud tect prestane
kdyz se vak uplne zmackne, nebo zacne bublat vzduch kdyz je vak deravy..

Pokud mate zasobnik v poradku tak by mohl byt nekde nejaky mechanicky
blok na vystupu cerpadla - namontovat na vystup za tlakomer kohout,
pustit cerpadlo a sledovat tlak a postupne uzavirat kohout jak se
to bude chovat. Kdyz to nebude v cerpadle tak by mohlo neco blokovat
vstup do zasobniku. Kdyby se tam dostal nejaky bordel tak by to mohl
selektivne pricpavat..