[OT] patkové písmo --> Re: etalon napatia

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Květen 9 14:12:33 CEST 2024

Možná se vám to bude hodit, ale přímo do konference to moc nepatří.

Ta povídačka o patkovém/bezpatkovém písmu je do určité míry urban
legend. Ale jen do určité míry.

Vychází to z doby jehličkových tiskáren a zobrazovačů s rozlišením
320x200, kdy byl poměrně zásadní rozdíl v rozlišení. Pro jehličkové
tiskárny bylo patkové písmo moc jemné a tak se různě deformovalo a proto
bylo v zásadě o dost méně čitelné než bezpatkové. Proto se
nedoporučovalo ho používat pro situace, kdy má jít o delší čtení. To v
zásadě neexistovalo u znakového tisku.

Postupem doby jsme kvalitu tisku a také kvalitu zobrazení dostali do
stavu, že tento problém přestal existovat a podle human factors není
známo, že by jeden, nebo druhý typ písma byl lépe, nebo hůře čitelný.

... ale legenda tu je.