osciloskop

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Květen 8 09:32:04 CEST 2024

[preposielam]

Dobry den,
chcel by som sa spytat, ze ci sa podelite so svojimi chybami aj konkretne? Teda mna by aspon zaujimalo, ci to boli chyby logicke na urovni schemy alebo prakticke na urovni navrhu plosneho spoja - zly placement suciastok, ci parazitne vazby medzi roznymi signalmi.

A este by som rad napisal aj ku teme osciloskop niekolko poznamok. Osobne mam aj prenosny Hantek aj stolny R&S. Ani na jeden by som nenadaval, pretoze som sa snazil o co najmensie zabrate miesto na pracovnom stole. Nakoniec ale viac pouzivam ten Hantek, pretoze ho pouzivam na rychlu kontrolu obvodov s MCU. Ten R&S pouzivam zase vtedy, ked potrebujem viacej kanalov. Jednu prakticku vec by som predsa len spomenul. A to max. vstupne napatie na sonde. Zvlast pri navrhu napajacich zdrojov moze clovek lahko skrtnut o vacsie napatie a priskvarit alebo rovno odpalit vstupny kanal... Moj pripad, a oprava stoji tolko co novy scope... Takze to napatie si treba skontrolovat vopred pred kupou. Dalsia vec, ktoru by som dnes pozeral je vstupna frekvencia aspon 350MHz, pretoze DAB+ a DVB-T. Je to sice akademicke riesenie ako ste to tu onehda nazvali v konfere, ale aspon to DAB+ s tim clovek moze pozriet. A dalej uz by som pozeral 12bit ADC a 4 kanaly. V tom Rigole by sa mohlo nieco najst aj za prijatelnu cenu. Konkretny typ zial nemam, to si musite pohladat sam.

A.

No, to záleží na tom, co člověk dělá.
Já mám také tendenci pohlížet na věci digitálně, ale kupříkladu na
současném projektu toho GPS disciplinovaného Rb standardu mně kolega
Valuch docela přesvědčivě vyškolil v tom, že většina digitálních chyb má
původ ve špatném analogovém návrhu.
Od blbě udělaného napájení až po chybnou volbu fázového komparátoru.
Docela jsem se styděl,když moje školácké chyby obratem našel, ale jsem
za to rád. Protože se mohu poučit a nejsem (doufám) až takový blbec,
abych stejnou chybu dělal dvakrát...

Zdraví PavelK