koroze medeneho vymeniku

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Květen 6 13:02:54 CEST 2024

tak já jsem na to narazil jako na chybu, když jsem se snažip pochopit, proč
mi vybavuje tlakový spínač a topenář mi v klidu a pohodě řekl, že je to
proto, že mám v okruhu zanesené sítko a v kombinaci se jmenovanými faktory
je to prostě vlastnost. Vyčistil sítko a problém zmizel. A já se nestačil
divit, protože moje chápání archimédova zákona dostalo na prdel. Takže jsem
pochopil, že existují vědní obory, které nechápu, ačkolli se zdají mnohem
jednodušší.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Záruba <swz na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 6. 5. 2024 11:06:27
Předmět: Re: koroze medeneho vymeniku
"
No jo, teplotní roztažnost vody dokáže divy. Ale to, co popisujete je chyba
návrhu. Tento stav NESMÍ nastat. Musí tam vždycky být expanzka, do které
může roztažená voda utéct. V krajním případě přetlakový ventil. Bohužel
existuje značné množství "takyprojektantů", kteří mají kulaté razítko a
zákazníkovi, který není odborník v tomto oboru vytvoří hrůzu.......

Martin Záruba

"
Moc se v problematice neorientuji, ale už mne překvapilo, že jsem si taky myslel, že ten tlak není tak hroznej, jenže pak mi kluci ukázali, že stačí, aby jednoduché oběhové čerpadlo pracovalo dost dlouho do místa s omezeným průtokem, pak se to celé uzavřelo zpětnou klapkou a začalo ohřívat. Pak lokální tlaky v některých místech dokážou celkem hezky poskočit klidně i o jeden řád.

---------- Původní e-mail ----------