Re: JAk počítat vnitřní odpor

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Květen 6 09:01:28 CEST 2024

No s tím odpínáním se mi to moc nezdá. Pamatuji se, že prodejce mi
doporučoval vyrovnat články na stejné napětí, než se z nich udělá
baterie. Měly rozdíl okolo 10mV a (už nevím přesně) asi 3,25V. Všech 24
článků jsem spojil paralelně, takže to mělo 4880 Ah. A připojil na zdroj
s omezením na 3,4V a proud 2A(víc nedal). Asi po týdnu začal proud
klesat a nakonec zůstal na cca 10mA. Napětí samozřejmě měly všechny
stejné, ale nezměřím to přesněji než na 100uV a i to je už diskutabilní.
A to napětí i po odpojení od zdroje a rozpojení článků zůstalo. Z toho
důvodu si myslím, že je to úplně jedno, zda jsou připojené ke zdroji
nebo ne, stejně nic neteče. Jen musíte dodržet horní mez napětí, aby se
nenafoukly. Ale to je starost BMS. Pokud jeden článek je zcela nabit,
baterii odpojí. Napětí na panelech vzroste cca o 9 V, což samozřejmě
střídačům nevadí, ony fungují i bez baterek jen připojené k panelům,mají
MPPT. Pokud napětí na panelech v důsledku odběru klesne pod napětí
baterek, BMS je zase připojí a jsou vybíjeny.

Martin Záruba