Re: JAk počítat vnitřní odpor

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pondělí Květen 6 08:19:26 CEST 2024

A proč by zlevňovali, když se to prodává?

Výrobce aut je zvyklý na nějakou marži od spalováků. Tedy výrobní
náklady 20.000Kč prodá za 300.000 Kč, 50.000Kč za 1.500.000. Nejdražší
je nábytek v autě.

A co elektroauta? Tam jsou náklady stejné (cenu levného spalováku
nahradí složitost elektroniky) ale PLUS BATERKY.

Takže jsme na ceně 20.000 + 100.000 za nějakou malou plechovou bublinu a
teď ta marže za levné auto prostě účetně nesedí, nedá se prodat ani za 2
mega, ale za půl mega.

Proto výrobci spalováků co vyrábí e-auta říkají že e-auta dotují, ano,
ale "dotují" pouze procenty marže. Tedy jsstliže jsou zvyklí na marži v
průměru 2000%, u elektroaut je najednou 500%. A proto ani moc nechtějí
dělat levná auta, je na nich malá marže. On ten rozdíl není tak velký.

Pro nejmenovanou tuzemskou  automobilku je levnější vyrobit ke každému
SUV ještě 3 auta kategorie fábie, které jdou reznout na staré vojenské
letiště, než aby platili poplatek za emise.

Nejvíc co zvedá ceny, je dostupná půjčka, tedy leasing. Kdyby nebyl
leasing, jsme na úplně jiných cenách.

A kdyby nebyly hypotéky a stavební spoření, tak si bydlení koupíte za
roční mzdu - tak jak to bylo kdysi dávno.

Náklady na výrobu mobilu jsou do 20USD a za kolik se prodává... a tak by
se dalo pokračovat.

Je tu ještě něco nejasného?