ludske rozhrania, zaujimave citanie

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Květen 4 23:21:22 CEST 2024

No on je asi trochu průšvih v toku informací - každá taková zakázka jde přes
tři až čtyři firmy, a prototyp se testuje jako celek. Jestli jste ve škole
hráli na tichou poštu, asi si to umíte představit - dílčí zkoušky (které si
každý sub- dělá sám) zdaleka nevychytají všechno. Do téhle fáze úplně
nevidím, jenom vídám následky - ale nepředávání a zkreslování informací
(nikoli záměrné) je na denním pořádku. Vtipné navíc je, že prakticky všichni
v tom řetězci dodavatelů jsou na dalších/jiných projektech vzájemně
konkurenty, takže snaha spolupracovat je minimální a v podstatě jen ta
nejnutnější. Vyprávět by se asi dalo, jenom se nesmí :) Jinak si o tom
myslím zhruba totéž, co vy, včetně odstavce o testování "technikou
nepolíbenými", to obecně funguje velmi dobře.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, May 4, 2024 10:35 PM
Subject: Re: ludske rozhrania, zaujimave citanie

Tím spíš je to třeba vychytat ve fází prototypu. Viz druhá odrážka.
My jsme měli upgrade určitě mnohem snadněji realizovatelný. Ale i tak
jsme to testovali předtím, že to vůbec šlo mezi lidi.

Nedovedu si představit, že by přes naši sekretářku nebo uklízečku prošlo
nějaké nelogické otevírání/zavírání dveří.
Samozřejmě ony nedokázaly posoudit nějaké sofistikované funkce daného
produktu, ale human-interface rozhodně ano.
Třeba děcka na testování dobrá nejsou, jak už bylo zmíněno dřív. Ale
starší ženské jsou naopak ideální.

PL