Re: JAk počítat vnitřní odpor

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Květen 4 12:29:08 CEST 2024

Jak to myslíte počkat? Já prostě dostávám z BMS vzorky napětí všech
článků a proud baterií (mimo dalších údajů). Rozlišení napětí je 1mV,
proudu 10mA. Průměruji teď posledních 100 vzorků.

Pro Ri celé baterie asi nemusíte hledět na balancování, protože co někde
ubyde, jinde přibyde.

V mém případě se zdá, že i u 200Ah baterie ten balancovací proud 1A
stačí. Z dat je vidět, jak přesně je to vybalancované. Pro Vás si ale
nejsem jistý, zda by větší balancovací proud nestál za úvahu, protože
vzhledem k rozměrům budete mít určitě menší kapacitu a naopak bude
významné, pokud balancer bude schopen pomoct nejslabšímu článku. Čili
důležité bude balalncování DOLE. Při nabíjení je obvykle víc času, navíc
tam by stačil i "pálič"

Té poslední větě nerozumím. U mě to prostě vrátí paket, kde jsou napětí
všech článků na 1mV. A asi to měří docela dobře, protože pokud neteče
proud, napětí se prakticky nemění. Nejrychleji jsem schopen měřit asi po
150mS, ale to asi nemá smysl. Nejdéle trvá, než BMS po žádosti o paket
odpoví. Vlastní přenos jde rychlosti 115 000 kbit takže těch 312 byte to
přenáší 312*8/115000=22mS.

Martin Záruba