Re: JAk počítat vnitřní odpor

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Květen 4 14:22:29 CEST 2024

Počkat v rámci zpracování dat. Tedy po detekci změny polarity prostě do
nějaké doby data nezapočítávat. Ve finále teda dostanu dvě hodnoty Ri,
jednu pro nabíjení a jednu pro vybíjení. Jsem zvědav, zda a o kolik se
budou lišit:-)

Nenapadlo mě, že chcete jen Ri celé baterie, pro mě je právě zajímavé
znát kondici jednotlivých článků a moct s předstihem plánovat nějaké
opravy či jiné zásahy. Zatím jsem měl štěstí, první vadný článek na
kraji, dobře viditelný termokamerou.

Dokud jsou baterky OK, stačí pidiproud pálený ke konci nabíjení a vůbec
nevadí, že se to děje jen občas, protože baterka není dobíjena do tý
oblasti třeba několik měsíců. Např. BMS pro baterky do kol a koloběžek
mívaj 10 nebo 15 mA, tedy kolem 1 ‰ C. Ale až nějaký článek začne trpět
zvýšeným samovybíjením, přestane to stačit. A další level je rozdíl v
kapacitách. Když je třeba 20 %, tak je potřeba taky 20 % průměrného I.

Samozřejmě, když jste odkázán na měření z BMS, tak máte omezené
možnosti. Já s vlastním HW si můžu vyskakovat:-)
Takže když chci přesný výpočet, chci i synchronní měření. Už proto, že I
je téměř určitě v podstatě PWM v řádu 1 kHz. A to je zas výhoda, že pak
můžu zjistit, jestli Ri z krátkých dějů je jiný, než Ri z pomalých dějů.
K čemu takový data budou, to je jiná, třeba k ničemu. Ale zahodit se daj
vždycky:-)

PH