koroze medeneho vymeniku

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Květen 4 10:11:26 CEST 2024

Byl to výkon na vstupu TC. Ale uvědomte si, že pokud dosáhnete řekněme
COP 4, dá zdroj 75% a elektřina 25%. Takže za těchto podmínek pokud
výměník dá 2kW, výstupní výkon bude 2 / 0,75 = 2,66 kW. Takže v tom není
zas tak velký rozdíl, jak to berete.

Takže asi by Vám stačila. Ale záleží na tom, co je okolo betonu. Pokud
je tam voda (já ji mám v hloubce cca 3m), bude to bez problému. Pokud
tam je suchá hlína (jíl) bude to horší. Asi nezbývá, než to vyzkoušet.
Měl jsem obavu, že na jaře bude v jímce tak studená voda, že nebude
použitelná na zalévání. A opravdu, bylo tam na jaře cca 4 stupně. Jenže
značnou část doby, kdy se musí topit je venku tepleji a pak čerpadlo
vzduch-voda vychází lépe. A mezi tím zaprší, voda se promíchá a je po
problému.

Martin Záruba