koroze medeneho vymeniku

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Květen 3 12:44:43 CEST 2024

Přečetl jsem si znovu vaše příspěvky.
Jestli je na mědi +10mV napětí, je to málo.   Zkuste dát do vody hřebík a měď a multimetrem změřit rozdíl, případně vodu trochu okyselte. Podle https://eluc.ikap.cz/verejne/lekce/2283 Měl by tam  být +1 celý volt, zhruba.

Teče vám tam tedy bludný proud, asi trubkou a vodou z čerpadla. Řešením je titanová elektroda, ale né v bojléru, ale v té trubce od čerpadla. A do té elektrody pustit malé + napětí, ta ten bludný proud odsaje. Ochráníte tak topný had i čerpadlo zároveň.
Lubor
PS já jsem v minulosti četl nářky jak se lidem proděravěly nerezové nádoby od jedné malé české garážové firmy. Příčinou asi bylo, že svářeč škrtal o plech při výrobě bojléru, a tím se prý vytvoří podmínky pro jeho chemické proděravění. Asi je třeba použít svářečky s VF zápalem, ale četl jsem, sám tomuhle úkazu nerozumím.

> Od: "Miroslav Draxal" <evik na volny.cz>
> Komu: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 03.05.2024 11:05
> Předmět: RE: koroze medeneho vymeniku

To si nejsem jist, že by stáhnul bludný proud, podle mě to takhle nefunguje.
Ta elektroda se montuje vodivě spojená s pláštěm bojleru. Tím udělá z pláště anodu a tím jí chrání proti korozi. Takhle to chápu já.

Mám to schované jako poslední pokus, pokud to zemnění taky nebude fungovat. Jenže potřebuji chránit Měď, né nádobu, takže to bude muset být spojené s tou mědí ( cu = katoda). Další věc je, že to co se vyrábí je dělané na železo, čili napětí a tím pádem i proudy asi nebudou optimalizovány pro měď.

Spíš mám v plánu zkusit napojit na zdroj cca 0,1V na měď, která bude záporná a plášť bojleru (nerez) bude kladný. Ale jestli 0,1V nebo 1V to nevím. Je tu někdo, kdo by věděl, jaké napětí????
Ještě posílám jednu fotku, kde jde po očištění nerez příruby vidět pomědění příruby. Takže by to měla být elektrochemická koroze mědi, že?