koroze medeneho vymeniku

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Květen 3 11:05:08 CEST 2024

To si nejsem jist, že by stáhnul bludný proud, podle mě to takhle nefunguje.

Ta elektroda se montuje vodivě spojená s pláštěm bojleru. Tím udělá z pláště anodu a tím jí chrání proti korozi. Takhle to chápu já.

Mám to schované jako poslední pokus, pokud to zemnění taky nebude fungovat. Jenže potřebuji chránit Měď, né nádobu, takže to bude muset být spojené s tou mědí ( cu = katoda). Další věc je, že to co se vyrábí je dělané na železo, čili napětí a tím pádem i proudy asi nebudou optimalizovány pro měď.

Spíš mám v plánu zkusit napojit na zdroj cca 0,1V na měď, která bude záporná a plášť bojleru (nerez) bude kladný. Ale jestli 0,1V nebo 1V to nevím. Je tu někdo, kdo by věděl, jaké napětí????

Ještě posílám jednu fotku, kde jde po očištění nerez příruby vidět pomědění příruby. Takže by to měla být elektrochemická koroze mědi, že?

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Friday, May 3, 2024 10:41 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: RE: koroze medeneho vymeniku

Ve všech případech by určitě pomohla titanová anoda trvale napájená z malého zdroje. Ta na sebe bludný proud stáhne, stejně jako polarizovaná drenáž, ale na rozdíl od té je ta elektroda věčná.

Lubor

PS ve skutečnosti je to titan s nějako vrstvou, možná platiny?

> Od: "Miroslav Draxal" <evik na volny.cz>
> Komu: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 03.05.2024 10:14
> Předmět: RE: koroze medeneho vymeniku

Ještě dovětek. Výměník voda-voda. Já tam začínám větřit ten problém se zemněním. Možná tam někde, nějak budou téct proudy „tou vodou“ a právě tím se bude ta měď elektrochemicky rozpozštět. Tak asi jako u mě. Ale jak to měřit???

Míra