koroze medeneho vymeniku

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Květen 3 14:29:41 CEST 2024

On Fri, 3 May 2024, Lubor Otta wrote:

> PS já jsem v minulosti četl nářky jak se lidem proděravěly nerezové nádoby od
> jedné malé české garážové firmy. Příčinou asi bylo, že svářeč škrtal o plech
> při výrobě bojléru, a tím se prý vytvoří podmínky pro jeho chemické
> proděravění. Asi je třeba použít svářečky s VF zápalem, ale četl jsem, sám
> tomuhle úkazu nerozumím.

No co ja jsem slysel tak nerezove svary jsou obecne pruser. Vyrobce
bojleru to zkousel pred svarovanim plnit argonem ale i tak ty nerezove
svary proste reznou.

Slysel jsem ze si to davali si to zkouset na FZU jestli jim dodavatel
nedodava nejaky osizeny nerez ale ne, a i chemicke slozeni toho svaru
je stejne jako toho nerezu dal. Presto svary casem tecou.

Vysvetluji si to tak ze tim svarenim vznikne tepelny sok a ze ten
material pak zkrystalizuje nejak nekompatibilne s tim studenym a pak
to tece v tom svaru.