Jak merit supercapy? A co s nimi?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 2 21:29:57 CEST 2024

Možná tak před 2 rokama jsem si koupil 34F/2,7 V. Prostě jsem něco
kupoval na kondik.cz a tehnle zahlíd:-)

Je typu "general use", takže má nějaký desítky mOhm a klidně roztočí
motorek.
Samovybíjení vypadalo, že bude velký, ale ono je jen velmi závislý na U.
Nenašlo se pro něj využití, tak tu stojí, zasunutej v mini kontaktním
poli (asi koupeno s ním) a občas přeměřím. Tak za měsíc bylo něco přes
1,5 V a další pokles minimální. Teď po těch letech má 1,38.

Takže i na to zálohování by šel použít, jen se před sleepem musí včas
shodit hodinová f, aby při pravidelným probouzení MCU nezatuhnul.

A ano, ta závislost na napětí umožňuje sériové řazení bez nějakého
balancování. Ale musí se nad tím při takové aplikaci popřemýšlet, aneb
ne vždy to tak jde. Např. při častém nabíjení blízko horní hranici
součtu je problém s nabíjecím I. A je klidně možné, že nějaký ty
"knoflíky" 0,něco F /5,5 V mívají v DS uvedeny malé max nabíjecí I právě
proto.

PH