Re: OT Re: Síla konference ( Bylo Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 2 00:57:46 CEST 2024

Jak se ukázalo, poslední otázka není nezodpověditelná, i když odpovědi
mají jistý rozptyl.
Někdy je prostě lepší aspoň něco, než "nejde".

První dva případy, tam je to jasné, můžeme říci, že je nade vší
pochybnost prokázána nesmyslnost.

U třetí jsem nedávno četl, že existuje docela velká skupina týpků, kteří
v tom pochopení došli dost daleko. Jen si teď nevzpomenu, jak se ten
jejich nekorektní sport, v rámci kterého se poznatky experimentálně
testují, moderně nazývá. Ale jsou na něj i kurzy:-)

Ve čtvrtém případě se také nezdá, že by něco principiálně bránilo
existenci takového vztahu, jen na to není dostatek pořádných studií.
Když se dá stanovit práh slyšení jako hranice hlasitosti, kterou půlka
lidí slyší a půlka ne, proč by nemělo jít podobným stylem stanovit
přepočet pro změnu jasu?

PH