Re: OT Re: Síla konference ( Bylo Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Květen 2 01:39:27 CEST 2024

Já už bych tím s dovolením nechtěl pálit čas. Tak už jen naposled.

Je to pocitová záležitost. A pocitové věci se (podle mě) velmi obtížně
dají numericky spočítat a stanovit.
Práh slyšitelnosti je něco trochu jiného, ten se dá celkem objektivně
změřit a následně statisticky vyhodnotit.
Ale u stanovení "slyším to na 20%, teď na 50%, ..." už to možná tak
jednoduché nebude.

Ale i kdyby to všechno nebyla pravda a dalo se to přesně změřit, tak
myslím stále platí, že je tady metoda pokusu a následného zaznamenání
proudu prostě nesrovnatelně efektivnější.
Přece i Vám musí být jasné, že pokud opravdu existuje nějaká všeobecně
platná úroveň pro danou pocitovou svítivost, tak otočením potenciometru
k ní dojdu nesrovnatelně rychleji než několikadenním výzkumem typu "jak
z triviálního problému udělat disertační práci".

Nicméně dosáhl jste čeho jste dosáhnout chtěl, a tak platí Mission
Accomplished.
Takže spokojenost, všude hrají harfy a voní růže.
A to je nakonec cílem, aby byl člověk s výsledkem svého díla spokojen.
Tedy gratulace.

PL