OT Re: Síla konference ( Bylo Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Květen 1 13:41:50 CEST 2024

Já mám s tímto bohužel téměř opačnou zkušenost.

A jak je vidět na tomto konkrétním případě, tak to funguje jako u
ostatních nevyžádaných zpráv:
Může se v nich ztratit ta jediná, která nese relevantní informace.

Že jinak hodně zkušený radioamatér neví, že trafo má kapacitu mezi
vinutími a ta snadno přenese libovolné MHz a libovolným směrem, je pro
mě první překvapivá novinka z tohoto tématu;-)

Takže uznávám, že někdy se to pitvání může hodit, ale výtěžnost mizivá a
časová náročnost enormní.

Trochu mi to připomíná úlohu na diody, kterou dávám dětem na elektronice
pro začátečníky, kde se má přes jedinou dvojlinku, dávno zakopanou v
zemi, zajistit nezávislé ovládání dvou zvonků místo původního jednoho.
Pitvání důvodů, proč žádné jiné řešení ne, může zabrat celý kroužek a
pak ještě půlku dalšího, přitom úloha je na 10 minut. Bohužel se podobné
úlety musejí zarazit co nejrychlejc, protože jinak jako první přestanou
chodit právě děti, který elektronika zajímá.

Takovej kouzelnej trpaslík v tranzistoru je proti tomu pohoda. Tomu
stačí domalovat joint nebo pivo, konstatovat, že je kouzelnej a proto
nepotřebuje jíst ani kakat:-) Hned potom se dá vysvětlovat tranzistor.

PH